Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 613 ggr
StuteriSolo
0

God morgon 14-10-12

God morgon i landet!

Ljusare på himlen idag, vädret utlovar sol, men den har nog gömt sig väl! 

Igår eftermiddag var vi ut med Mysli och lilla Myra, som inte blivit ledd sedan hon var ungefär två veckor. Sitta fastbunden i boxen, det var inga problem, och gå vid sidan av mamma som tämkördes fungerade utmärkt det med, jag är så näjd med de här fölen, Tejas Pegasus verkar lämna ett fantastiskt bra temperament, har nu tre avkommor efter tre helt olika ston, och alla tre är helt fantastiska att ha att göra med, har ju haft rätt många föl vid det här laget och det är få som varit så här och bara "jaha, är det det här vi ska göra idag" Jag själv med min trasiga rygg lyfter t.ex inte fölen hovar, det får andra sköta, men det är bara, varför ska jag lyfta foten? jaja, jag gör väl det då 😃

Idag ska vi väl ut med hästarna på eftermiddagen och annars har vi inga särskilda planer för dagen, kanske börja städa in marsvinen, ser ut som att det ska fortsätta vara kallt så det börjar väl bli dags.

Reko
0

Här har det regnat på förmiddagen å det blev en höstmässa med hemslöjd, hantverk och lokalproducerad mat. Eftermiddagen bjöd på bättre väder så nordsvensken fick gå för kälken i dag med och russet blev tömkört.

Reko
0

Här har det regnat på förmiddagen å det blev en höstmässa med hemslöjd, hantverk och lokalproducerad mat. Eftermiddagen bjöd på bättre väder så nordsvensken fick gå för kälken i dag med och russet blev tömkört.