Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 592 ggr
karisma
0

God Morgon 14/9

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Oj en vecka har valparna blivit så nu känns det tryggt att allt går bra. Solen är på väg upp men det är bara 3 grader ute så jag får tända en brasa för att få lite varmt  Längtar efter julen så jag får tända alla lampor över allt. fast tiden säger att en höst behövs så jag hinner göra lite med hästarna innan de är ett år äldre Blir lite snurrig av alla diskutioner om travstammar, färger, utställningar och andvändbarhet på russen, får tänka över allt när jag har tid. Men jag vet något mina russ duger till allt Ha det gott där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0

God morgon! Kloka ord, att russet duger till allt, den är ju verkligen en suverän allroundponny.

Ha det gott!

Tittut
0

God morgon i husen!

Ny dag igen. Skall iväg på en id-koll idag, höstens andra. Det börjar komma igång med sådant också. Kanske skall ta och id kolla min egen ulltott. Han ser mest ut som en shettisunge. Kamraten blev ju "anklagad" för att gå runt och visa shetlandsföl på Jälla, fast det var min russunge hon höll i. Hm.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon!

Det är ju det som är så bra med russen, de är bra på allt!

Min önskedröm är ju ett guldbelönat russ som travar i sm-fart och även tävlar i ELIT-klass i körning :)

Mitt ena guldbelönade russ travar i 2-20fart och har ännu inte startat i ens lätt klass :)

Dagdrömma får man göra senare, jag får jobba hela dagen idag med, och ska dessutom till kotknackaren först, så jag har nu tjugo minuter på mig att dircka upp kaffet, mata hästar och alla miljoner smådjur.

Kanske man ska lätta från stolen då??

MagganS-B
0

Morron! Inte "god"! Grannen körde ensilage till 02.30 med en stor självgående maskin + 2 traktorer modell jättar med vagnar….Lät som åskan gick när dom körde förbi……tredje skörden fick dom in i alla fall!

Skall kolla märrarna i hagen att dom fortfarande är två stycken, sen skall jag börja plocka in trädgårdsmöblerna som man inte fått så stor användning av i år Ledsen…..

StuteriQveiar
0

Ja, gomorrn då (eller rättare sagt förmiddag). Idag är det mulet ute, men jag hoppas på uppehåll. Ska ut och kramas med mina russ. Det är tömkörning på schemat idag också, och träns, sele och sadelvänjning med för den delen. Är ovanligt seg idag. Kan det bero på att min yngsta dotter sov väldigt oroligt inatt tro?!

Jag ser fram emot söndagen då vi ska sätta två av herrarna i vagn. Det ska bli kul…

Odena
0

God eftermiddag :)

Idag är jag almänt trött och så hade vi inlämning i So+Svenska idag så jag känner mig inte så pigg när jag tänker på att VG+MVG uppgifterna i So skall lämnas in om 2 veckor =S

Jaja igår var jag och tränade sippan ihop med en jämngammal pålle och jädra vad Sipp sprang bra nu hoppas jag att hon vill springa så på banan också :) Nää nu skall jag ut och köra odena :)