Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettavelsvärdering
Läst 2488 ggr
Reko
1

Treårstest och kvalitetsbedömning i Tidaholm

Nu till helgen 6-7/9 är det treårstest och kvalitetsbedömning. Tre russ anmälda!

http://skaraborgsponnyavel.se/DOKUMENT/Tidsprogram%20PM%202014.pdf

Faradiba
0

Många andra raser skänker rosetter till "sina" deltagare.

Hur är det med russen?

lil-sis
0

Nope.

Men jag fick ingen till connemaran i år heller. Det fick jag sist jag visade på treårs och kvalitets.

Lena90
0

Men jag fick rosett för mitt deltagande med russ på treårs test, även om mina poäng blev usla 😉 Men det var 2012, kanske har ändrat sig då?

Carpe diem!

Reko
0

#1 Jag har också fått rosett när jag har visat på treårstest och kvalitetsbedömning. Har det blivit ändrat hos Skaraborgs ponnyavel sedan tidigare år?

Reko
0

Ett russ från Skaraborg gör sitt treårstest i Nybro pga bröllop som krockar med treårstest i Tidaholm. http://www.blåbasen.se/sh/anmalan/Anmalan?a=lista_hastar_i_evenemang&btf=2013159

lil-sis
0

Alltså man får rosett av SPAF.

Men jag har inte fått från russavelsföreningen eller SCS i år.

Lena90
1

Jag fick från både SPAF och russavelsföreningen. Vore synd om de har ändrat på det. Jag blev väldigt glad över min rosett :)

Carpe diem!

LouiseS
0

Jag fick i Örebo, 2012, rosett från russavelsföreningen. Men året därpå, på treårstest i Mullsjö, fick jag ingen. Kändes lite tråkigt då jag liksom #7 blev väldigt glad för min tidigare rosett.

[parlina]
0

När jag visade mitt russ på tre-årstest och kvalitetsbedömming 2010-2011 fick jag en rosett från russavelsföreningen och en från SPAF.  Det har kanske ändrats, vilket  är synd då jag blev glad för rosetten och tyckte föreningen visade uppskattning att man visade upp russen.

Faradiba
0

Jag har mailat sv russavelsföreningen  men har ännu inte fått ngt svar.

Får väl maila igen till nästa års tävlingar.

Reko
0

#11 När mailade du? Har du tagit upp det i Västruss? Jag tycker det är konstigt att det ska skilja mellan var man visar. Tydligen finns det på en del håll men inte på andra.

Faradiba
1

Jag mailade via den kontaktlänk som är på sv. russavelsföreningens hemsida. Har inte tagit upp frågan i Västruss. Om det är lokalföreningen som ska sponsra med rosett blir det ju skillnad på vart man visar gissar jag. Borde vara en fråga för svenska.

Snoffan03
7
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var just i Nybro på kvalitén å det kändes lite tråkigt att russen inte fick någe när andra raser verkligen hade superfina rasrosetter! Så många russin är det inte som är ute så det borde man väl kunna få fram ju… Hoppas att det finns i finalen iaf.

En fråga, hur hittar man resultaten från de andra 3-års och kvalitéerna som varit i år?

Vi är iaf supernöjda med helgen! Gångartsutmärkelse och 2a av 19 ridponnyer å vidare till riksfinalen! Fick bla 9a på utveckligsbarheten! :D

Helix från Puser, hingst 4 år e Exact 630 u Hilla 3870 ue Rival G 464.

lil-sis
0

Resultaten finns i blå basen efter att alla test varit. Min connemara fick inte heller ngn rosett på treårs i år, som sagt.

Faradiba
0

Har nu fått informationen om att det är Liselotte man ska kontakta 🙂

Så till nästa år ska jag skicka in antalet så fort jag fått dem 👍

Reko
0

#14 jag trodde jag skulle kunna plocka fram resultaten lika lätt som premieringar och utställningar men där de fanns, fanns inga treårstest eller kvalitetesbedömningar. Resutaten ligger under varje häst men jag kan inte se alla hästar som var där.

Snoffan03
0

Hittade de flesta resultaten på resp arrangerande förenings hemsida. 😃

Vem ska kontakta Liselotte? Arrangörerna el tävlande?

lil-sis
0

Årets test har inte kommit in än i blå basen.

Faradiba
0

#18 Jag tänker att arrangören kontaktar avelsföreningarna 🙂

silarp
0

#14 MYKCKET vacker ponny!!