Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: allmänt
Läst 1249 ggr
StuteriQveiar
0

Fick ett kul mail om hästmänniskan...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tyckte detta var en kul grej som jag ville dela med mig av!

Är du en riktig hästmänniska?

Kontrollera hur många av nedanstående påståenden som du svarar ja på (eller får de dig att känna dig träffad?!?)

•  Du planerar din graviditet enligt tävlingssäsongen, så att åttonde och nionde månaden infaller mitt under smällkallaste vintern, då hästen ändå ska vila.
  •  Dina vänner frågar inte längre om du kan träffa dem på helgerna, för det vet att du kommer att svara " Nej, jag kan inte, jag ska rida".
  •  Du kör förbi vägarbeten och tänker vilka bra hinder avbomningarna skulle vara.
  •  När din häst får nya skor oftare än du.
  •  När din pojkvän klagar på att du älskar hästen mer än vad du älskar honom, och du säger " …..och?"
  •  När din man gör något fint för dig och du klappar honom på armen och säger " duktig pojke…"
  •  Du stiger upp kl. 05:00 på morgonen före du ska till jobbet, kör 10 mil till stallet, fodrar, mockar, rider och rusar tillbaks till jobbet, luktandes som ett stall, utan att klaga.
  •  Ingen vill ha skjuts med dig i din bil, för de vet att de får hö i håret, på jackan och spån på byxorna…. Men det är OK för då slipper du ju stöka bort alla hästgrejor som du har i framsätet.
  •  Du säger "whoa" till hunden.
  •  Du avböjer attraktiva sociala inbjudningar eftersom de inte går ihop med dina träningstider.
  •  Bakluckan i din kombi är en konstant förvaringslåda för dina hästgrejor.
  •  Din mamma, som inte har några barnbarn, får kort adresserade till mormor av hästarna och hundarna.
  •  Du vill inte ens tänka på att du kunde betala bort lånet på din bil samt att dina skulder skulle vara mycket mindre, att du skulle t.o.m kunna ha lite besparingar, om du inte hade hästar.
  •  Du storryktar hästen regelbundet, men du har aldrig själv varit till en skönhetssalong.
  •  Du tar växelpengar ur fickan på jobbet och får en näve hö i handen.
  •  Fastighetsförmedlaren frågar vilken sorts hus du söker, och du svarar " Mer än 6 hektar".
  •  Regniga dagar städar du sadelkammaren, inte huset.
  •  Din hästs man och svans får bättre vård än vad ditt eget hår får (och det syns!)
  •  Du kommer på dig själv med att analysera ben och fotställningar hos dina kamrater. Du tänker på hur en viss skoning skulle förbättra deras gång.
  •  Du har elstängselband runt gräsmattan, så att hästarna kan klippa den åt dig.
  •  Du lever på existensminimum, men får ändå på något konstigt vis ihop pengar till veterinärräkningen på 3000 kr.
  •  Du känner dig trött hela dagen på jobbet, och efteråt åker du till stallet och rider tre hästar.

Jaha - vad blev nu svaret?

ryttarn
0

Klockrent förrutom vissa könstillhörighetsdelar…Cool

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Asagard
0

Klockren. Men skuffen på bilen tillhör inte mig utan Robban. Han har både sitt jobb och sin fritid i bak på bilen. Det värsta är att det är grymt svårt att få in 3 hundar i skuffen, men det finns ju baksäte…. Räcka ut tungan

Tittut
0

Konstigt. Är det någon som studerat mitt liv i smyg?

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0

Det där med kl 5.00 stämmer bra! Även hö i bilen, i fickan och i håret!!

Jag har också hört att: skaffar du dig häst får du ekonomiska och känslomässiga bekymmer (alltid orolig för något)

Wruss
0

Jag som aldrig kunnat sätta fingret på varför jag inte saknat hästarna Fundersam de sista åren. Äntligen förstår jag!!!

dullen
0

"Att ha hästar är inte snabbt sätt att bli fattig , men ett säkert sätt" är ett talessätt som jag hört

divansson
0

de flesta stämmer.. :P å att ja går med keps fick men ju svaret på nu ;) hästens svans har typ.. alldrg haft en knut ;)

Jossa
0

Jag måste säga att det med en karl eller en såkallad man inte stämmer på mig, för det har jag ingen att bry mig om, om jag inte ska ta far förstås ^^
Annars tror jag det stämmer ganska bra iallafall :P

thilda-
0

hehe typ allt stämmer in :) det enda som inte stämmer är att jag har ingen bil och jag har inget jobb ^^,

så istället så har mamma fulla bilen me saker.. typ häst täcken, Benlindor, hönät m.m och ibland har de hänt att jag har luktat häst i skolan o så :D hehe och Hö i fickan har jag faktist hittat ett par gånger :D

Andy
0

Stämmer nog rätt bra, barnen födda i december……..det som inte stämmer på mig stämmer på min far………