Wången 31/8
Jarn Odd 30-06-0728
e Ernst Rasken u Jasmine Roll 4169
Ellsa f -04
e Tejas Monljus u Brösmulan 3017 *till salu*
Marsipan 30-03-8467
e Granit u Plupp 3197
Fia-Lotta f -01
e Allgunnens Opal G u Brösmulan 3017 med stoföl *till salu* vid sidan e Micklas
Lady Rubina 30-98-6749
e Raider u Ripadals Regona 3887
Arn de Gothia 30-05-8992
e Nicolas G u Galadriel 4357
Jazz 30-05-0726
e Raider u Jasmine Roll 4169
Mellanbyns Legolas 30-05-0316
e Tyson II u Garrilina 3856
Pelle-Russ 30-03-8370
e John Russ u Svalan 3431
Petro 30-01-7846
e Polar u Komette 4002
Karamellen 30-00-7212
e Ripadals Benni u Ragusa 3663
Jättekul att Trine åker ända från Fosen med sina hingstar…..håller tummarna för Dulillas barnbarn!
Karamellen kommer strykas pga av att jag e sjukskriven och inte får åka upp med honom.

Pelle-Russ var den enda av russen som godkändes
Han fick enligt uppgick 40 poäng exteriört, och 47 av 50 för ett mycket väl utfört ridprov.
Grattis till Agneta, hans matte, för ett väl utfört jobb!
Stig-Helmer och Namnlöse fick 37 poäng, de visades för generalmönstring.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Poängen på dom övriga???????

Vet att Arn fick 39p.
#5 Trist att Stig-Helmer och Namnlöse fick så låga poäng. Vore skoj att se bilder på dem från mönstringen. Någon som tog några?
Grattis till ägaren av de nygodkända hingsten! Finns det några bilder på honom? Vem är morfar?

Det finns lite mer att läsa och en huvudbild på Pelle-Russ på www.tidningenridsport.se

Uhä, Petro borde bli godkänd. Han är såååååååå fin!

Pelle-Russ, mkh 125 cm, brun (frysm 326) född 2003 e John Russ 422 - Svalan 3431 e Rebell 369, uppf. Allan Keldergard, Hemse (Lojsta), äg Agneta Smedsaas-Löfvenberg, Frösön.
98788=40 p, ridprov 9910910=47 poäng, godkänd G II till 2012.
En kalastrevlig hingst som verkar ha ett toppentemperament, otroligt väluppfostrad och bussig, skötte sig exemplariskt under hela dagen.
Foto: Pernilla Jobs©

så fina :)
men jag är så ute.. en bedömde min häst och sa att han borde få 40-42p om han vore hingst, men att de skulle sjunka 5p för att han är valack.. :P är de bra eller? nu vet ja iinte om de är nåra att lite på. men de brukar va på utställningar så.. ja vet knappast..
Kan du precisera frågan mer. Jag förstår den inte?
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Petro är verkligen fin. Enligt mig behövs det en till avelshingst e. Polar. Hoppas han blir godkänd så småningom!

#12 Vilken snygging! 

Får känslan av att Jazz kommer att bli en mycket bra ponnytravare.
Jazz har grym stam.
Vad jag förstått så har Raider många avkommor på g nu. Vi kanske får se nån i Kriteriet redan nästa år? :)
Arn de Gothia var snubblande nära godkännande med 8-8-7-8-8=39 poäng. De ville gärna se honom igen då han är från en udda hingstlinje. Framöver kommer han kanske ses på travbanor i Mälarområdet.

#12 och #24 var ruskigt snygga. :D

Förstår inte hur man kan låta bli att godkänna Petro! Han är ju hur snygg som helst…
#32 Han är söt och charmig, och han kan röra på sig! Jo man kan undra…….
#32 Vet du vad fick han för poäng? Tycker han ser trevlig ut på bilden, men någonting måste det ju finnas som inte tilltalade nämden eftersom han inte gick igenom.

#34 Han fick 37p. Jag vet att han fick en 7a på skritten, sen tror jag det var en 7a på huvud, hals, bål. Mer kommer jag inte ihåg.

Petro är ju bara så otroligt… läcker!! Sagohingst.
Tilltalar inte nämnden, men dom skall ju inte ha några föl…….Han har ju bra stam, så varför inte? Små hingstar behövs också!
Det behövs fler avelshingstar e. Polar enligt mig. Och Petro är skitfin! Varför blir han inte godkänd???

Förstår det inte. Enligt mej har han
Bra stam
Bra meriter, travrekord
Annorlunda färg
Bra exteriör och gångarter
Och en hel hel hel massa utstrålning. Förstår inte jag heller :/