Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 891 ggr
karisma
0

God Morgon 10/9

Åter till värkligheten det är måndag morgon Känner för att ha en tacksamhets dag för alla som ställt upp i helgen för mig  Vettis som räddade min hund  (natten mellan fred och lörd) och 4 av 6 valpar, de sover så gott nu hos Yokie nu Sara (missans matte) som kom från Karlstad föst till Örebro och hjälpte till på 3-årstesten i lördags, forsatte sedan med hem till Norrtälje och huvudstaden på söndag till guldruss vilken tjej Alla de som skötte hemmaplanen. Ni fotografer Agge Cicki, samt Liselotte som föreviga mina underbara russ samt deras mattes grimarser Börje för att jag har de russ jag har idag De jag glömt tack ni oxå Sist tackar jag mina underbara RUSS Karismas TiGer, Qurry Karismas Tim för en toppen helg

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon i russlandet!

Söndagen tillbrinades först i köket med brödbak, sedan i stallet med upprensning av selkamaren. Sar aoch jag var ut och körde med varsin ponny, hon körde sin treåriga shettis. Sedan tog hon en premiärridtur till brevlådorna och tillbaka.

Idag blir det jobb, och förhoppningsvis hinner vi ut med russen, det funkar inte så bra att låta dem vila innan ridningen på tisdagar, de blir ju sjövilda!

[Croneld]
0

God morgon! Tack för tacket, Karisma! Nu är det bara att ladda för nästa stora händelse och det ä premieringen på Jälla den 29 september. Då ska jag åka och visa upp Dorina Spin 25 år, som har avkommor men aldrig har blivit stamboksförd. Det ska bli roligt att förära henne med stamboksnummer. För har man full stam, avkommor varav en är i avel och så har Dorina själv 2-minutersdiplom. Ja då är man värd att hamna i boken, eller hur?

Tittut
0

# 2 Absolut, nu skall hon bara få ett pass också!

Det var en trevlig dag i går, även om det småregnade lite på förmiddagen. Skall försöka jobba undan det jag har att göra idag. Skluue behöva göra ett ryck i stallet innan hösten är här på riktigt också. Fast jag inte jobbar borta mycket, blir det ändå lite tid för hästjobb. Konstigt.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriQveiar
0

Hej! Här är det mulet. Idag känner man sig ite "dagen efter". Är nöjd med gårdagen. Mina dräktiga treåringar (de ska föla i början av april) var trötta igår, och Meiram orkade inte få upp någon direkt utstrålning. Hon ramlade från 42p till 39p med delpoängen 8-7-7-8-9. Andromeda var dock lite piggare, (Meiram t o m gäspade då hon ställdes upp för domaren) och lyckades skrapa ihop 40p, delpoäng 8-8-8-8-8.

Seist Juoni fick 39p, delpoäng 8-8-7-8-8. Han var så spänd så han fick inte fram sin grymma skritt. Lille Qveiars Blixt e: Vidar 521 u: Imma Vips 4065 fick 40p, delpoäng 8-8-8-8-8.

Alla hästar och medhjälpare ska ha ett stort tack för en trevlig avslutning på helgen, och på något vis höstens klimax!

Nu ska jag få iväg mina trötta ungar till skola och dagis, och själv ska jag gå ut och kramas med mina "Guldruss"!

Kram på er alla!

vasiria
0

godmorgon!

#4 tur att märrarna var på topp på premieringen tycker jag! guldruss finns ju nästa år oxå…

här regnar det.. ända sedan havren blev tröskad och halmen ligger på backen har det regnat varje dag.. *suck*

VeronicaP
0

MOrrn morrn , här regnar det och vi har stora sjöar igen , men så bor jag väl i årets mest regntäta kommuni verka det som (Halmstad). Är hemma idag från jobbet då minsta sonen är sjuk.

ryttarn
0

Godmorgon!

Arbetar hemma idag så jag kunde ta lite välbehövlig sovmorgon efter gårdagens maratondag. Upp 02.15 och i säng 23.30 däremellan 70 mil i lastbilen och en underbar dag på Skansen. Vill följa Malins exempel och tacka Bea för att hon återigen gjorde en kanonvisning av monljus, 9-8-8-9-9 43p och en femteplats i BIS ringen gjorde att hemfärden gick lekande lätt….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Turnado
0

God middag!

Här är det st¨lande sol och 27 grader. Solat 3 timmar redan och allt är underbart. Men om jag är mer i solen nu bränner jag mej. Längtar INTE hem till kalla sverige. Jajaj Ha en underbar dag nu allihop!!

garrilina
0

God middag!

Ja det skulle inte vara fel med sol och 27 grader varmt, men det dröjer antagligen dit.

Här är det segt idag efter gårdagens Skansen besök.  När vi åkte hem kom vi bara lite norr om Uppsala  då det blev punktering på släpet (tur att vi har boggie) fick tag på en bärgare som kom och förklarade för oss att man var idioter som åkte runt utan reservhjul. Han tog iallafall med hjul och sambo till en verkstad för däckbyte. Så det blev en sen timme innan vi var hemma. Kändes inte riktigt som huvudet var med kl. 7.45 imorse när jag satt i möte på jobbet.

Ha en bra fortsättning på dagen!

Anna-Uppsala
0

I Sagan om ringen står det tydligen att hober äter två frukostar varje dag, och det gör jag också. :) Har just klämt i mig frukost nr II och den satt fint. *klappar maggen*

Ute regnar det och Gerda Sötnos har fått en ny beundrare i 1-årige halvblodsvalacken Ormen. Han är dubbelt så stor som henne, och en fjärdedel så gammal, men vad gör det? Kärleken övervinner alla hinder, sägs det ju! ;)

Asagard
0

God eftermiddag!

I morse kl. 06.15 åkte Valerie (shettis) med slaktbilen. Känns så jäkla orättvist, men hon orkade inte leva längre. :-( Camillo är jätteledsen och ropar fortfarande efter sin tjej, men hon är borta.

Igår hade jag ett ryck här hemma och bakade för fulla muggar. Fast det mesta försvann på eftermiddagen då vi fick oväntat besök av några bekanta som skulle hämta några glasrutor hos oss.

Det droppar lite regn här idag, men annars är vädret faktiskt helt okej. Igår kväll vid niotiden när jag åkte till jobbet var det fortfarande 13 grader ute. Inte helt fel!

Nitro
0

God Morgon!

Idag svävar jag fortfarande på moln efter Pigalls makalösa lopp igår.

Han vann med ca 70m på 1.47,5!

Vi startade i ett bygdetrav på 2880, medans grunddistansen var 2140…

Underbara häst! Glad

Idag ska jag skura transporten, det finns lite negativa sidor med tävlandet. Hihi.

Odena
0

God eftermiddag :)

Idag har man varit i skolan som vanligt. En riktig tråkdag var det. Igår var det träning för pållarna så nu skall jag testa lite nya saker på sipp och se om hon går ännu bättre :) Nää nu skall jag plugga lite tyska glosor…