Katalog för Guldruss Skansen
Eftersom det blev problem med inlägg och trådar igår så sätter jag dit denna fråga igen.
Är det någon som har lite förtidsinfo om främst startlistan fölklassen, katalogerna kommer ju ut så förbannat sent och jag vill veta om uppfödaren till min "guldklimp" kommer att bege sig till Stockholm så att jag vet om jag ska resa hela vägen dit med barn och karl!
Vi saknar vår lilla tjej och vill så gärna träffa henne eftersom hon ej får flytta hem till oss förrän i november.
Det skulle även vara snällt om någon kunde skriva lite starttider för klasserna!

Katalogen är inte tryckt ännu. Det går inte att färdigställa katalogen innan anmälningarna har komit in, och de som kvalade nu i helgen hade ju också rätt att vara med. Den kommer nog inte att hinna skickas ut. Däremot kommer alla utställare att få ett PM med tider, vägbeskrivning o.s.v.
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~

Tack för snabbt svar! Problemet är ju bara att det blir uppfödaren som får alla papper eftersom hon ställer ut henne och dessutom ännu står som ägare tills vi hämtar henne.

Vet inte säkert, men kanske kan jag lägga ut startlistan här när den är klar. Gör vad jag kan.
www.vikingponnycenter.se
Vilka är det som får vara med på guldruss ?
#4 Alla som fått GULD på utställning under året……

#5 och hur många poäng är det, 40 eller högre?

#6 Ja, 40-50p är guld.
Om jag inte missminner mig så får väl 2 åringar som fått 39 p oxå åka dit?? Rätta mig om jag har fel.

1 åringar med 39p får iaf vara med vad jag vet.

Det stämmer, 1 och 2 åringar får vara med om de fått 39p på utställning. Dessutom är alla som fått diplom under sommaren också välkomna.
www.vikingponnycenter.se
Men inga russ över 12 år. Alla russföl med riksstamboksberättigad stam är välkomna, de behöver inte kvala.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

#3 Tack, det skulle vara toppen om du kunde fixa det.
Jag har aldrig varit på utställning och tänkte åka och kolla för att lära sig lite nytt, speciellt när uppfödaren till vårt lilla bustroll även vill att vi ställer ut henne när vi tagit hem henne.
Så nu blir det till att gå på så mycket utställningar som möjligt och även försöka hitta någon kurs att gå, för att kunna skaffa grundkunskaper, annars får jag väl se om jag kan hitta någon som kan hjälpa mig att ställa ut. Roligast är ju om man själv kan bli en duktig utställare, men då krävs ju en erfaren och duktig lärare.
Lycka till alla ni som ska ställa ut era russ på Skansen, må bäste russ vinna!!!

Puttar upp
Inte för att stressa dig Agge, men man är nyfiken……
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Precis…

Det är inte jag som tar emot anmälningar och sammanställer katalogen. Jag hörde att den sista anmälningen kom in igår. Sedan skall katalogen sättas samman och korrekturläsas. Räknar med att få den inom några dagar.
Så, hav förtröstan, den kommer snart.
www.vikingponnycenter.se
I meddelandet till utställare som kom i dag, stod att man får programmet när man startanmäler på söndag förmiddag. Så ni får nog tåla er en stund till, folks! :)

Ja, men för sjutton hur ska man veta om ens gulleplutt är där då! Äsch, jag får väl terrorisera uppfödaren då ,fast jag inte tänkt göra det! Tack för alla svar och det stöd jag fått i alla fall!!!
Skulle kunna fråga här rent ut om mitt russ är anmält, men vet inte vad uppfödaren tycker om det så jag får väl vara nyfiken ett tag till då! Det är ju trots allt hon som är ansvarig för hästen tills hon flyttar hem till oss.

Nu har den kommit, katalogen till Skansen!
Finns på Svenska Russavelsföreningens hemsida.
www.vikingponnycenter.se

#17 Du är en ängel….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Ett klargörande inför Guld-Russ: För att undvika att en jävssituation uppstår, kommer fölklassen att dömas av Liselotte Erixon. Hon går även in och dömer någon annan häst där det finns risk för jäv.
www.vikingponnycenter.se

En fråga: under hästarna så står det en bokstavskombination samt poäng. Vad är det? Poäng som de "kvalade" in med?

Ja det stämmer. Bokstavskombinationer står för vilken utställning de varit på (arrangörsförening) och siffrorna är den poäng de kvalat på.
www.vikingponnycenter.se

#21 OK, tack.
Då kommer nästa fråga, någon informerade om att man måste få guld för att få vara med på Guld russ, men vissa har ju bara 39 poäng?!
1- och 2-åringar kvalar på 39 p
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Om sju timmar är det dags att gå upp och göra sig i ording för att åka till stallet och sedan vidare till guldruss! :)
http://vickelbyponny.blogg.se
Lycka till allihop i morgon!