Godmorgon 7 september
Hej! Har redan hunnit hoppa in i flertalet diskussioner, utan att först landa på godmorgon, så nu: GODMORGON PÅ ER ALLIHOPA! Här skiner solen (snart), och barnen ska som vanligt iväg till skola och dagis. Träning inför helgen med alla hästar som ska visas ligger också på schemat. Lillebror ska grattas i kväll (han fyller på söndag, men då är det ju GULDRUSS)!
Ha en bra dag! =)

Godmorgon alla! Här strålar solen från an klarblå himmel, det är litet kyligt inne, så jag försöker elda, men inte ens pappret vill brinna idag, suck. Simon har hunnit iväg till bussen, och Sara äter frukost. Hästarna står förväntansfullt vid grinden och tittar efter sin frukost som jag ska bära ut åt dem litet senare. På programmet idag står kotknackaren och i eftermiddag ska vi ut med hästarna.

Morrn morrn! Väntade på att någon skulle starta tråden, för att det inte skulle bli dubbelt.
Är uppe i "svinottan" idag. Ska ju besöka Huvudstaden, eller åtminstone förorterna. Skönt att inte behöva tänka på att förbereda häst inför helgen, trots att jag faktiskt har häst med för första gången på länge, men hon är hos fodervärd, som sköter allt.
Ha`de
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~
Godmorgon!
Vill bara meddela att råttorna fortfarande är inuti buren och kelpien utanför. Tror ni att man kan sätta en pullaburk på kelpien, så han inte kvävs när han står och hoppar jämfota utanför buren och ser ut som "jag är så upphetsad så snart dör jag!!!" ? Eller är det kanske en uppkäk han behöver? :)

Om du sätter på honom allt du kan uppbringa så kanske det blir balanserat och bra…

Godmorgon!
ville bara säga att jag håller tummarna inför helgens guldruss. men det verkar vara stenhårt ibland de 3 åriga stona…

Vilka bra förslag Anna! Skulle kanske kunna sy upp en sån kollektion. Pullburken skulle han kunna ha i munnen, så kan han inte svälja rådisarna i alla fall. Upchecken fäst i slaggjorden som sedan blir fäst i sprinremmen. Måste få dit en resgjord också … Mycke remmar bli det …
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~
Se det så här! Det är väl tur att det är kelpin som skall ha remmarna och inte rådisarna, för då skulle det bli smått!
God mårning från Liselotte
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Godmorgon !! LEDIG ……………..Ska handla hästmat på vägen till stallet, o funderar på hur många säckar man får plats med i en nissan micra tillsammans med en schäfer
??Har fått 2 inackorderingsrussin att handla foder tiil oxå ju !! Nackdelen med myslifodret jag använder är att det är en "färsk"vara, lättare med havren som man kan ta hem för hela vintern ! Menmen, vad gör man inte för de små liven
.Tror att Maggan samlar på sig att bjuda på en riktig gotländsk saffranspannkaka………….Ha en bra dag Allihopa !!

morrn morrn Väntade ut att någon skulle starta idag för jag brukar alltid lyckas skriva dubbelt IDAG gäller det att packa för hela helgen med kläder och hästsaker för det finns inte mycket tid på lördag Måste få lite sömn åxå ja du Anna på söndag har jag två födesdagar jag måste uppvakta x-et och min underbara granne som fyller 83-år tror jag de blir inte glada om de glömms Ha det gott där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Lillebror har ingen talan…! =) Han är van att hamna efter våra hästar, likaså resten av släkten om de inte fyller jämnt alltså, men knappt då…Vi är inte så högtidliga av oss…
Jag kom just på att jag skall med familjen ut och äta middag i kväll. Apropå att sätta familjen i andra hand…
Mälarruss styrelsemöte blev framflyttat, så då kan jag gå på släktträff istället!
Fast vi är inte heller så noga med födelsedagar och annat. Vi har varandra omkring jämt, så det där med sådana dagar är mindre viktigt.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
Du kan komma när du vill Carina, jag har alltid saffranspannkaka i frysen!
God förmiddag förresten….har haft lite stökigt här, så hälsningen blev sen…..
Ha en bra helg alla och lycka till på Guldruss! Minns för 100 år sen när jag gick runt med en sur Cenita i ösregn och med bruten lilltå…….då var det inte roligt på Skansen!

God kväll =)
Här har det varit fint och soligt men ganska kyligt. I skolan hade vi friidrott på gympan och såklart sträker man sig när man skall hoppas tresteg. Har iaf kört Odena och nu börjar hon få upp en sån där kallad toppform :) Nää nu skall jag äta lite tacos :) Ha en fortsatt bra kväll :)
God kväll! Har haft lite feberfrossa idag och legat under täcket ett tag. En vän sa till mig att: Du är ju alltid sjuk när det är guldruss! Ja men jag ska upp i morgon och ska vara frisk, så jag kan "bada" Toffifee, tömköra….och hinna med en massa annat innan söndag.