Jippie, vi är i final!
Johannesbergskuskarna gick obesegrade genom lagserien i körning i Stockholm/Uppland, och får nu representera distriket i riksfinalen, som går av stapeln i Linköping 22-23/9. Självklart är det både russ och russfolk med i laget! Det är dock en hel del planerande och pusslande för att komma iväg med ett lag med fyra ekipage: Fem hästar, kuskar och groomar, spädbarn och barnvakt, diverse vagnar och utrustning samt foder åt både två- och fyrbenta. Hästarna har bokade boxar, men vi andra vet inte var vi ska bo ännu. Är det någon som har tips på billigt boende eller en gäststuga att hyra ut i närheten av Åkerbos anläggning?

Gratulerar, gratulerar! Håller både tummar och tår för er i fortsättningen!

Åh vad roligt, Lycka till!
Lycka Till!
Stort grattis å lycka till!
Lycka till :)
Har det löst sig med boende och allt?

Jodå, det mesta är ordnat. Hästarna står på anläggningen, men fy vad dyrt att stalla upp parhästar=1400 kr för två nätter. Själva ska vi bo billigt i en gammal skola, men det är ju tak över huvudet. Pappa och syrran drar ner hästarna och ser till att vara framme till banvisningen. Själv kommer jag, sambon och sonen ner med vagn och cyklar nån gång på fredagen. När beror på sonens humör och sovtider… På hemmaplan tar syrran och systerdottern hand om hästarna, och mamma tar hand om katterna.
Jag hoppas att ni som bor i närheten eller som passerar förbi tar chansen att kolla in en körtävling. Startlistorna kommer att finnas på Åkerbos hemsida, www.arks.se, och jag vet att det kommer att vara några russ med.