Godmorgon 5/9
Godmorgon alla!
Idag är det nästan sol ute! Ska strax åka iväg och hämta mjölk, de elaka barnen har druckit upp den…
Vi var och red lektion igår, hästarna hade nig behövt ridas dit, de var litet väl överenergiska för dressyrövningar…
Idag blir det städning hos de arma marsvinen och röjning i köket. Och när Sara kommer hem ska vi ut med hästarna.

Gammel kroppen ville inte gå upp idag, kan det vara för att jag rört till det och börjat förberdelserna till helgen. Ska ju åla mej in i ett par ridbyxor och så är det hjälmtvång och när jag kollade den så var det några smådjur som haft ett bo där Har ju inte ridit sen jag tog bort kommando, så det var bara att kolla tänderna på stallkatterna och munnarna var fulla av massa huggtänder fast två är 17-år. så de fick en tillsägelse att hålla rent i sin bostad Får skaffa en ny till helgen Nä nu ska jag ut och sladda våran långa väg 891m de ni Ha det gott
[Kommentera inlägget](javascript:void GotoComment())
[
](javascript:void GotoComment())
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Här är det återigen en klasblå himmel. Igår öste det ner mest hela dagen :-/ Bättre tur idag? Alla barn har åkt till skolan, och karln till jobbet, så äntligen lite arbetsro :) Äldsta dottern ska iväg till sångpedagog ikväll vid halvsex tiden. Hon har så grymt fin sångröst, så nu är stundens allvar här…Det är hennes första gång till sångpedagogen.
Ha det bra…:)
# 2 Något för Idol kanske, som började igår`igen?
Här är det strålande sol, jättemysigt.
Vad ni än gör idag, så fånga inga dagar om ni inte behöver, softa lite och ha det bra i största allmänhet!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

#3 Ja, hur gick det egentligen med din "dagsfångst" igår? :)
Solen skiner och min dagsfångst igår blev ett föl som skulle ledas lite inför guldruss på söndag. Idag får vi se.
Ha det gott!

Godmorgon!
Mycket morgonbestyr innan jag och dottern drog till våra arbeten i Morse. SunSilk fastnade i en stakettråd häromdagen så det är omläggning morgon och kväll. Inte alldeles enkelt på ett 4 månaders föl….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
# 4. Nej dagen sprang alldeles för snabbt ifrån mig, regnade gjorde det också så det blev halt som attan!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
Ja, hålla fast en dag som ålar sig iväg är inte det lättaste!
Själv är jag just nu tämligen bister på unge herr kelpie, som är fixerad vid rådisarna.
Rådisarna bor i en stor bur i vardagsrummet, och han ägnar en stor del av sin vakna tid åt att stirra på dem. Och om han bara stirrade gick det väl an, men han blir fräckare och fräckare - det senaste är att putta till med nosen på buren så rådisarna rör sig - så det står nog inte på förrän han kommer att ha ner buren och då blir det KAOS! *gaaaaaaaaah!!!*
Vad gör man?! Flyttar ut pålandet och köper en fårskock till honom i stället?! Ja, tusan vet om det inte blir det jag får göra till sist … :/

#8 Tänk att det blir din kelpie som får dig på fall! (Och råttorna…) Då kommer både Gerda och Hjördis jubla. (Du vet inte om han har snackat taktik med dem?)
Ja…, undrar om inte Hjördis i förlängningen ligger bakom det alltihop? ;)

hmmm Råttor är väl bättre diet än moiltelefoner iaf :)
Kan var jobbigt med en fårskock i lägenheten..
Finnse det inga får i närheten han kan valla litet obemärkt?? I Håga eller så
God Morgon!
Ja här lyser solen i alla fall! Det blir nog en skön dag…….
Kan upplysa om att här har vi råttor i grannens majsåker (inte i vardagsrummet)! Han den lille långhårige är jättesnygg när han kommer därifrån……upplysningsvis så gillar han också sängar :( i går kväll hann jag dock före, ni anar inte hur mycket lera en sån liten tax kan ha under magen och i tassarna…..
I dag blir det en åktur till Persén, hade lite "skickning" från Skåne! Får väl kolla efter lite fjällskivlingar också!

#11 Jodå, lermängden kan vara enorm om bukomfånget ökar…Har han lämnat spår som påminner om ormspår i åkern? Då är antagligen bukomfånget för stort.. :).
Vår lilla gillar också sängen, så där hittar man allt från lera till halmstrån, beroende på lyckan…Och, definitivt alltid på MIN sida sängen! Jag tror att husse har haft ett litet samtal med damen i fråga, och sagt till henne att matte har nog haft för lite att göra idag, så du kan väl hjälpa till att hålla henne sysselsatt… :)

Anna, Släpp fångarna loss… så får de göra upp utan bur. Du kan väl alltid fånga nya råttr … Nä, nu var jag grym, jag gillar faktiskt också råttor, trevliga och smarta djur.
Har försökt låta bli att fånga den här dagen, men risken är att den fångar mig.
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~
Man kanske skulle släppa ihop alla djur i vardagsrummet - två kelpiesar, två bonnkatter, tre tamråttor, två minihamstrar från Kina och så två russ - och sedan låta dem göra upp?
Risken är bara väldigt stor att de snabbt skulle bli goda vänner, slå sig ihop och bilda en terrorgrupp, efter det skulle jag inte ha en chans … *hjälp!* …

#14 Då skulle det bli som "Djurfarmen". Det låter kanske inte som en god idé…hmm…
God eftermiddag!
Har varit ute hos hästarna på förmiddagen idag. Wio, Tjingan. Wilding och Vendela har fått nytt bete för några dagar sedan och de har fullt upp med att äta och INTE tid för matte. Camillo däremot kom i full fart som vanligt i morse och bad med sin charmigaste blick att matte skulle ta av honom täcket så han fick rulla sig riktigt skitig igen. :-) Självklart sa matte och Camillo kastade sig ner i det skitigaste hålet i hela hagen och geggade in sig riktigt ordentligt. Men fördelar finns det ju också - då får han en härligt skön borstning ikväll igen innan täcket åker på inför natten!
Idag åker de två sista hästarna som går kvar hos mamma (Bonfire och Bettan). Ska bli spännande att se om de har lust att gå på transporten bara. :-/
#16 "Lust att gå på transporten"…..ni har väl friska armar, man KAN bära ombord hästar, bättre än att stå och traggla så dom blir istadiga! Och jag lovar dig att min tax är mer lerig än din häst 
#17 Nej, ett varmblod lyfter man inte på i första taget. Inte när man är så liten som jag i alla fall.
Haha, tja, taxen behöver ju bara se en vattenpöl, så är den lerig upp till öronen. :-D

God kväll :) Idag har det vart fint väder och en värmande sol har varit framme större delen av dagen :) Nu ikväll var vi iväg och skodde sippan så nu har hon 4 skor på sig :) Så nu blir det hårdträning för henne jag har planerat start för henne den 22? september :) Nää nu skall jag göra i ordning lite te och sätta mig framför TV för Idol börjar ju snart :)