God Morgon 4/9
Ja här är man morgonpigg! Eller ja, egentligen så var jag ju på väg att svara i god morgon 3/9-tråden, när jag insåg att det var ju inte den 3e längre, så då var jag ju tvungen att skapa en ny tråd!
Nu till det jag skulle skriva, nämligen att våran tokfia till häst lyckades vinna igår! Hon var så duktig
Så idag blir det nog en jättebra dag, då man verkligen kommer att vara på gott humör oavsett vilket väder det blir. Först ska jag ta en skön sovmorgon, sen blir det väl det vanliga stall-görat med mockning, motionering av en och annan ponny osv. Och så ska jag cykla till betet och pyssla om dom (minst sagt välgödda) 1-åringarna lite förstås. Och om det inte regnar så kommer jag nog att ägna en hel del tid åt att mocka hagar på min lediga dag oxå
Hoppas att ni får en lika bra dag som jag har bestämt mig för att ha!
Grattis och god morgon där ute. Jag tror att vill man ha en fin dag då får man nog det också. Nu ska jag göra matsäck för vi har friidrottsdag på arbetet. Ha det så gott!

Tja, här har vi spöregn så här är det inte lockande att gå ut och mocka hagar idag i alla fall…Jag ska gå och hämta hem lite tjejer som ska få ha sele på sig och ev. tömköras också.
Ha det gott!

God Morgon i vårt avlånga land Stort grattis till segern sånt gör en så glad så du mockar nog i hundranittio idag. Det är regn ute så minsta möjliga utomhus det får nog bli lite bokföring och en värmande brasa och massor av kaffe så man håller sig vaken under tiden Ha det gptt alla där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon alla!
Himlen ser molnig ut, men det är mellanrum mellan molnen idag iaf. Termometern visar nästan tio grader så det ser ju lovande ut idag! Jag ska jobba som vanligt denna vecka, d.v.s måndag och torsdag, så n u har jag massa ledig tid att ta igen allt jag inte hunnit med under sommaren. Idag ska jag till kotknackaren och sedan får vi se vad jag hinne r med, Simon fyller ju 17 idag också, och vi har ridning ikväll och så kommer väl alla och ska fira Simon också:)
Morrn alla!
Datorjobb och ägarbyten på schemat. Regnat har det gjort, men det verkar vara uppehåll en stund nu.
Carpe diem!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
Sjutton vad alla var pigga i dag då????? Känner mig som en seg råtta
fast solen lyser. Helgen sitter väl ännu i…..
Skall ringa Lena och höra ifall Deli är färdigkollad och får åka hem, i så fall skall vi kolla Lova också. Vi hoppas verkligen på föl med Deli, eftersom det är "min" stam sen 1961!!!!!

Godmorgon!
Sitter och väntar på hovslagaren. Hon skall gå över 10 ponnysar idag med skoning och verkning så det blir nog en lång dag idag. Vädret är sådär höstgrått men det håller upp iallafall. Skulle nog behöva en vecka vid medelhavet för att tanka solbaterierna så man klarar vintern, har inte varit tillräckligt med sol denna sommar.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

God morgon , idag skiner solen så vi får väl hoppas att vi äntligen får en dag utan regn.

God Morgon, idag väntar jag bara på startlistorna till Vaggeryd. I ordentligt format, hara bara hästnamn och kuskar på papper hemma. Släppte ut hunden för ett tag sen, han blev lycklig =).
Trodde jag anmälde smart till Vaggeryd, för visst passar det med ett 2.00 o sämre lopp, tillägg vid vunna 3000. Min Ina har 2.02,8 och ca 12 000 insprunget. Men fullt lopp och tufft emot.
Vilken Comeback hon får :/
Åh nej - inte Carpe Diem! Det är det värsta uttryck jag vet!!! *gaaaaah*
Jag känner mig bara stressad om jag hela tiden ska gå omkring och känna att "wow, jag måste ta tillvara på varenda sekund …" - det blir liksom en sak till som ska hinnas med - och det finns saker i övernog ändå … ;)

Du har så rätt Anna. Min filosofi är att vad jag inte hinner göra idag kan jag göra i morron. Man måste tro på att man får en morgondag. Det är framtidstro det!

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~
Ja, hakuuna matata säger jag bara! ;)
Timon och Pumbaas motto passar mig mycket bättre än Carpe Diem!
Hakuna Matata Det är ord som är bra Hakuna Matata Gör att man blir glad Finns inga bekymmer Man är lycklig var dag Är en härlig frid, filosofi Hakuna Matata
Jaså, nu får man på skalle för att man försöker vara lite filosofisk för en gång skull….
Vad skall jag då hitta på för att verka som en bildad typ??
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
God eftermiddag!
Håller på att plugga för fullt! Måste sedan åka och storhandla, hur kul nu det är! :-)
Hinner inte mer idag! Ha en bra dag allihop!

Carpe Diem, mycket bättre kan du inte utrycka dig Liselotte. 
Visst kan man skjuta upp saker till imorgon även om man fångar dagen!

Gad eftermiddag.
Kom nyss hem från skolan. Efter som jag reser till bulgarien 1 vecka så ska jag jobba i fatt i ämnena. No läsa massa sidor o svara på frågorna. Engelska Göra minst 5 M (arbetsuppgifter) Och alla C Men till C måste man ha papper som jag inte har så lite jobbigt men lite bra o börja nu har läxa i so till i morron o matte så jag har o göra :S
Ska kolla på nya tapeter till trappen ikväll och så kommer nog kattis,jonatan,camilla o co o firar mej (fyllde 4/8)

#13 visst ska de vara Carpe Diem Det står med lila text på farstukvistfönstret sedan har jag en lampa som lyser över en lila dil…. till allas förtret (vågade inte skriva ut vad som stod där) Det hälsas man välkommen med hos mej så fånga dagen
# 12 Timon lever efter det
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

God eftermiddag :) Här strålar solen men de kommer nog regna ikväll för dte gör de ju nästan alltid =S Hade tyska läxa till idag och förhören gick som planerat bra :) Imorgon skall äntligen sippan få på sig skorna men nu köpte jag framskor i storlek 4x0 till henne så hon absolut inte kan trampa av dem igen :) Nää nu måste jag plugga sämhällsekonomi =S
Ha en fortsatt bra dag :)