Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 649 ggr
karisma
0

God Morgon 3/9

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är tungt att gå upp måndagmornar, vart tog förra veckan vägen igentligen. Himlen lyser ljusblå så det kanske blir en fin höstdag glömde titta på tant väder igår kväll. Det är så roligt att läsa om allt ni gör med era russ man blir så inspererad både till det ena och andra. Anna vad du är häftig att starta i kvaliten utan gallioppat i vagn innan vad ska det bli av detta ekipage måntro Lycka till i framtiden Ha deet gott där ute oavsett vad ni hittar på idag

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0

Ja, jag ska till arbetet. Sen kommer halmen idag, eller hur Karisma? Jag är så glad att jag kommer att ha småbalar i år och bara ha någon stor halmbal till att ströa upp vindskyddet med. Ha det så gott!

karisma
0

#1 ja idag eller i morgon för en gångs skull är jag inte transportör Men som vanligt riger jag

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Tittut
0

God morgon!

Jag håller med dig, det är alldeles för många måndagar hela tiden…

Hårdkörning framför datorn idag också. Strålande väder ute, så jag skulle behöva tvätta lite idag.

Ha en trevlig dag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

StuteriSolo
0

Godmorgon alla!

Här har vi vaknat till en mulen måndag. Sara ska ut i skogen med skolan och cykla dit idag. Vi var på körträning igår, jag tränade uppmärksamhet med Yazzå och sara körde maratonhinder med sin shettis.

Dagen bjuder annars på jobb och så ska jag försöka hinna med att göra ngåot ute i stallet, där är omockat sedan hästarna stod inne från torsdag till fredag. Igår hann jag iaf diska och baka bröd, skönt!

StuteriQveiar
0

Här är det strålande solsken från en klarblå himmel! Huset är ännu fullt av barn som ska iväg till skola och dagmamma. Jag har två extrabarn (eller ska man kalla dem ungdomar då de går på gymnasiet?).

Vackert väder ger energi till en behövande…=)!

Ha det gott och må ni få vackert väder alla ni andra också…

Turnado
0

Gad morgon!

Idag ser det ut och bli en fin dag :) slutar 14.10 o det skadrar inte. Sen blir det väll stallet kanske springa lite oxå om jag orkar. lite engelska måste man ju jobba i fatt i så…jag har o göra

Anna-Uppsala
0

Själv är jag glad att det är måndag, så man kan vila ut lite! Helgerna, med alla aktiviteter, tar knäcken på mig … PUH!!!
Tacka vet jag att sitta själv hemma vid datorn i lugn och ro, med en kopp kaffe och en helt orörd arbetsdag att ta itu med! :)

karisma => Äh, det är inget svårt att våga göra sådana saker med Hjördis! Hon är så stabil och snäll jämt! För övrigt är den där Nitor en riktig snygging … :)

Lakbacken
0

Morrn på er!

Här måste man kolla datorn före man går till hästarna om man ska vara med! Jag blev medlem i natt pga en sparkig bebis i magen så jag kommer nog jobba på halvfart i dag. Har hårdkört i stallet hela helgen, kalkputsat våra mycket slitna väggar. Man vill ju kunna ställa in nån häst snart och frosten jagar oss här i norduppland!

Ha en go dag !

MagganS-B
0

Morning…..trött efter att ha kommit hem mitt i natten. Så är det att bo på en ö…,man får acceptera att båten kommer in 00.05! Brådis är i alla fall avlämnad hos sin nya "hyresvärd" (Tack CarinaA med familj för all gästfrihet!) och vi har sett en bit av vackra Skåne. Det känns lite i hjärteroten att lämna honom eftersom han är en så otroligt mysig individ, kommer att sakna alla våra snack och frukoststunder. Tack snälla "Kutte" för att du ger oss förtroendet att få låna honom!

Stort GRATTIS till Enets Daisy och kretsen kring henne för tredjeplatsen i Derbyt, jag hoppas snart få göra ett 2.00-diplom till hennes uppfödare!

Ha en bra dag alla!

entill
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morron! Sol eller ej, idag blir det hårdjobb i verkstan. Chiracks sele bara MÅSTE bli klar snart, högsta prioritet, och så ska några uppvisningsgrimmar vara klara till på söndag. Besöken vid datorn är bra avkoppling när musklerna stelnar av syjobbet.

I lördags var jag på körtävlan på Rölagg. Roligt att se att flera russ deltog. Bäst av russen var naturligtvis Pärlemo. Den här gången fick Mamma Marika vara groom när dottern debuterade som kusk, vilket hon gjorde med den äran. 3:a i dressyr, 2:a i maraton och 3:a totalt! Roligt också att några "travruss", var med. De som gått på travet har en så härlig framåtanda och bra tempo.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

Chirak-96
0

God morgon, (lunch) har idag börjat om med inskolning på dagis för minstingen, två snoriga veckor kom emellan.

Har i övrigt haft en tuff vecka som tyvärr började med att min far gick ur tiden efter en tids sjukdom, jätte jobbigt. Som tur är har man barnen och hästarna så man måste ta tag i saker och ting.

Fick ju hem min nya lilla häst på söndagskvällen också. Har jobbat med tömkörning och promenader och hon lär fort!

#10 Åh vad glad jag blir att vi har högsta prio! Längtar efter att köra ut i det vackra höstvädret och ladda batterierna inför vintern.

Odena
0

God Kväll här på Gotland är det härlig kvällssol men tyvärr ser jag inte den för grannen har gjort eld så det röker så man inte kan se det är helt svart rök som väller ut från deras skorsten… Idag har det vart skola som vanligt men fysikläraren var sjuk så vi slapp ha lektion om atomer :) Har också vart ute och haft intevall träning med Odena :) Och på onsdag så skall hovslagaren slå på Sipp nya skor :)

Asagard
0

God kväll!

Sitter och väntar på Robban och sen ska vi se färdigt en film vi började se igår.

Idag har typ ingenting hänt. Jag har varit i stallet och pysslat med hästarna. Vädret har varit strålande och sällskapet hästligt. :-)