Godmorgon söndag 2 september
Ska alldeles strax ge mig av till stallet, och göra i ordning Hjördis till kvalitets på Finsta utanför Rimbo. Vi startar klockan 10.10 i dag.
De blir spännande! Framförallt eftersom jag tänker visa henne körd, och hon då måste galoppera framför vagnen. Vi har inte tränat så särdeles på det, utan jag räknar med att Hjördis fixar det ändå.
Ute är det blött på marken och regnet hänger i luften. Trist! :( Varför kunde inte solen skina i dag också?!
Hoppas att det blir bättre nästa helg när det är Guldruss! :)
Hoppsan, du var snabbare än mej Anna! Nu blev det en dubbel igen.
Lycka till idag, Jag håller tummarna!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon alla!
Idag var det nog rekord, tre morgontrådar på en gång, så jag svarar på den i mitten :)
Idag ska jag och Sara på körträning, jag hade tänkt sätta ihop Mysli och Yazzå i par, men vi har inte hunnit få till parstången som ligger i flera delar på en vagn nere på g¨rden. Svänglarna sitter på shettisstången, och framdelen på stången till timmervagnen…
Igår var det Nord-Russ utställning och Yazzå blev reserv BIS, jättekul! Fast med två guldbelönade på hela utställningen kändes ju inte konkurrensen mördande.

Hoppsan fel bild, hittar inte rätt! Men det är ju rätt häst iaf :)

Oj! morron tråd igen :P Sitter o glor i regnet. om det slutar o regna så blir det cyckel till stallet. pyssla lite med hästarna. Menjaja har lite Engeska jag måste jobba fatt i efter som 1 vecka i bulggarien :)

God förmiddag :) Idag är det molnigt och det regnar, det är en riktigt tråkig dag om man tittar på vädret men måste ut och köra Odena idag hon har vilat se i torsdags och så måste jag ringa hovslagaren för sippan har just nu bara 1 sko men hon har väl tappat 3 st på 10 dagar. Den ända som sitter kvar är den han skodde på i onsdags =S
God eftermiddag (eller lunch).
Virrigt idag, vet inte vilken god morgontråd man ska skriva i. Igår fanns det inte någon, idag fanns det tre. 
Har tillbringat hela förmiddagen i stallet. Vädret har inte varit det bästa men nu verkar det ljusna lite ute i alla fall.

Anna, hur har det gått idag?
Planen för dagen följdes till punkt och pricka! Min medhjälpare frågade t o m om jag var sjuk eftersom jag hade sån perfekt koll på tider etc! ;)
Hjördis fick följande poäng:
Veterinär 9-10 (hon markerade en aning på vä fram, jag såg det redan i går och vet. såg det i dag, så jag ska prata med vår hemmavet. om ett besök i veckan, men det var itne så illa att hon behövde "tas av banan".
Exteriör: 88887 = 39p. LITE snålt med bara en 8:a på skritten - för Hjördis har otroligt bra skritt och min medhjälpare visade henne toppenfint! Men men …
Gångarter:
Skritt: Ren takt, visst övertramp, kunde bjuda något mer: 7
Trav: ganska taktmässig, god bogfrihet, viss elasticitet, något mer bakbensarbete önskvärt: 7
Galopp: orytmisk, obalanserad, slapp/oengagerad: 4 (vi hade inte tränat alls, så det var Hjördis första galopp i vagn!)
Allmänt intryck och ryttarens invrkan: Framåtbjudning, samarbetsvilja, utvecklingsbarhet - tillfredssställande på allting - 5.
Efteråt fick vi dock beröm av domaren utanför protokollet - hon tyckte att Hjördis gick väldigt trevligt, var lugn och fin i munnen och höll munnen väl sluten om bettet, väldigt bogfri och så vidare. Alltid kul att höra att man har en fin häst! :) ***väldigt mallig***
Löshoppning: 6 på teknik och förmåga och 7 på temperament och allmänt intryck.
Totalt blev det:
Allround: 6,03
Dressyr: 4,47
Hoppning: 7,16
Jag är jättenöjd med dagen och väldigt stolt över min lilla svarta pärla, som nu ska få ett par veckors semester i hagen. Hon har gått hårt hela sommaren, och jag tycker inte man ska stressa med unga hästar. :)
Kul att du fick till galoppen trots att ni inte övat. Brukar inte vara det lättaste att få till galoppen första gångerna tycker jag. Hon fick väl en stooor morot som belöning?! :-)
Visst är det skönt att åka från en bedömning och vara fullständigt nöjd, TROTS att man inte vann eller fick diplom eller vad det nu må vara?!
Du har ingen bild på Hjördis från idag?
Jag tänkte på det Anna… Den enda som jag skulle kunna tänka mig åka på kvalitet utan att ha provat på att galoppera med vagn INNAN, är jag själv.
Att segra är inte att vinna utan att delta!?
#12 "Att segra är inte att vinna utan att delta!?"
Håller fullständigt med! Att ens komma så långt så man anmäler, tränar och sedan dessutom visar/tävlar, DET är ju helt klart segern! Att sedan ev. vinna, det är ju ren bonus!
#11 Nog syns det att Hjördis och Tjingan är syskon alltid! Kan du inte be Welinda om ett svart stoföl i framtiden som jag kan få köpa. :-D
Hon har sagt att det är ett nytt på gång nu…
Garanterat svart är det ialla fall!
#14 Vem är det som fått äran denna gången? :-)
Micklas igen.
#16 A men attans. Jag bokar den osedd (förutsatt att det är ett sto)! 
En av mina kompisar i stallet påstår att det är för att jag bara använder höger hjärnhalva! :) Och förra helgen körde vi ju maraton utan att ha tränat på det, så …
Allvarligt talat har jag inte haft någon bra stans att träna galoppen, så när underlaget i dag var helt ok för det så tänkte jag att !"äh, vad fasen, vi testar!".
Hjördis är ju väldigt säker framför vagnen, och enda reaktionen blev en enda protestbakutspark i en av de första galopperna - annars galopperade hon tveksamt, men snällt med många avbrott. Det var en ganska liten bana, hade den varit större, hade det nog varit lättare att bibehålla galoppen. Och hade jag tränat hade hon faktiskt inte haft några problem alls med den, så att det inte gick helt hundra är helt mitt fel. :)