Gotlandsruss söker medryttare
Jag söker nu en medryttare till mitt C-ponny gotlandsruss Mackelot en dag i veckan nu under sommaren och även under höst/vinter. Han är 19år och är snäll i alla situationer. Även inkörd. Han står inackorderad i ett stall i Norrmarum, Väddö/Björkö ca. 50min med buss från Norrtälje (buss hpl Norrmarum). Bussen stannar vid stallet.
Han klarar inte av hårda dressyr eller hopp-pass utan vill bli riden i skogen nu när hans kondition håller på att byggas upp.
Jag söker dig som är en lugn och säker ryttare som klarar av envisa russ. Du ska klara av stallsysslor såsom att mocka hagen, smörja utrustning och rida på ett bra sätt. Han varieras av att ridas i träns och repgrimma - så du kan gärna vara intresserad av en lite "sundare hästhållning". Du ska helst inte vara längre än 170 eller väga mer än 60kg, ha hästvana. Ev att du är en liten vuxen. Har tänkt mig runt 600kr/mån sommar och 400kr/mån höst, vinter, vår. Kan även ha en medryttare som bara rider i sommar. Mejla och skriv några rader om dig själv så hör jag av mig!
elvira.horseworld.se