God Morgon 30/8
hopas ni får en bra dag orkar inte skriva mer då seven inte funkar idag ha det gott
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon!
Har just masat mig upp, måste nog elda inne idag, det känns inte så varmt. Betyder det att hösten obevekligt närmar sig?
Ikväll ska vi iväg till Skellefteå och köra agrialopp för russ, få se hur våra placerar sig, Yazzå med rek. 2.20 står på samma volt som hästar med rek. 2.08… Penninghcp gör att det blir en smula ojämnt…
Nu ska jag nog ta tag i brasasn tror jag, så det blir litet varmt härinne!
Idag är det arbete på bortaplan som gäller hela dagen. Bara därför solar det som bara den…
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
Russens lilla stall är äntligen färdigmålat!!! Nu är det vackert kermit-grönt och i dag ska jag lägga bädd och göra klart så hästarna kan flytta in.
Dock har jag tänkt att de ska få gå på bete dygnet runt ett tag till - bara kvalitets och Guldruss varit. Ingen av dem har ju fått något ordentligt sommarbete i år, på grund av Gerdas fång och att jag inte ville de skulle bli så tjocka.
Hjördis ska få ett par veckors helledigt också. Ofta tycker jag att unga hästar mår bra av att "tänka över saker och ting" en stund ibland! :)
Det där med att tänka över saker och ting, är något som jag brukar praktisera hemma, när det blir trist…
I går körde jag fast i ardennerreferatet och satt o tänkte över det hela en stund, över en hög med gamla "Gotlandsrusset".
Sen gick det i 190 och det blev så lång artikel att jag fick bassning och fick korta ner den! Snacka om effektivt va? 
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Ja! Du har blivit russ ut i fingerspetsarna. Det får räcka med det, det blir så svårt att skriva med hovar.

Ska gå ut och jobba mina unghingstar, och kanske plocka hem lite ungston för tömkörning och hantering. De får bara komma hem över dagen, sedan får de gå tillbaka till sommarhagen. Solen skiner så härligt idag…
God morgon.
Här skiner solen men dock blåser det. Jag ska väl bara ta det lugnt och om jag inte har ont ska jag nog köra häst i eftermiddag. Hade ju sett fram emot att göra Karamellen i ordning för Wången men så blir det ju inte :(

Sitter hela dagen i en "betongbunker" i Kista…..
Givetvis skiner solen och man längtar hem till sina Russingar….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
God eftermiddag!
Gissa om det varit trögt att komma igång idag. Var på kurs igår kväll och sen jobbade jag dessutom efter det. Var inte i säng förrän efter tvåsnåret. Kom upp sent i morse och har hasat mig fram mer eller mindre idag. Det blev lite korvstoppning på kursen igår känns det som. Har i alla fall varit och handlat och varit ute och gått med hundarna idag OCH pussat på alla hästarna. :-)
Var hos läkaren i förrgår och fick då ÄNTLIGEN svar på vad sjutton som är fel på mig. Började "utredning" redan 2003, men då visste de inte vad det var. Men nu så fick jag äntligen svar. Självklart en sjukdom som är obotlig och som jag får leva med resten av livet om de inte hittar något botemedel. Det som inte dödar, det härdar. Som tur är så är forskningen på framarsh och förhoppningsvis hittar de någon gång något som i alla fall lindrar. Fast efter över 10 år med smärtor så känns det nästan främmande att bli botad. 
Vetgirig som jag är så gick jag hem och slog på nätet efter information - Det fanns inte en enda sida på svenska om denna sjukdom… Det säger väl allt. *suck*
Jaja, igår var jag i alla fall ute och red för första gången sen i våras. Wow, det var ju riktigt skoj, trots att det gjorde så ont så jag var nära på att dö! Kanske kan bli någon mer ridtur här framöver.
En trevlig dag tillönskas alla! Själv ska jag ta en tripp ut till stallet nu för det är så härligt höstväder här!

God efter middag! kom nyss hem från övernattning. gått hur mkt som häls 4,5 mil medans alla adra gick 3,5 mil jag o mirjam gillar o gå?
God Eftermiddag…..Har nyss kommit hem från Visby, jobbat och handlat, sen väntar födelsedagskaffe hos min far som fyller 88 i dag!
Mina russin står vid grinden och stirrar hemåt! Vad gör man med såna? Mat och vatten har dom, kanske dom bara är sällskapssjuka…..

God eftermiddag, lite mysko väder här, variation mellan strålande sol och hagel! Har precis tagit en körtur med Rosalie, hon fick göra det bästa hon vet, nämligen rejsa loss ute på stubbåkrarna.
Förresten så hade jag DUNJACKA när jag körde, svinkallt ute! Var tog sommaren vägen, jag som badade i lördags?