Arbetslöst russ?
Förra sommaren hade jag och min dotter förmånen att få låna ett härligt russ (http://gotlandsruss.ifokus.se/discussions/5221d49d8e0e747f45000564-sommaren-med-wilma). Förhoppningen är att någon har en häst att låna ut till oss även denna sommar! Vi kan erbjuda bra sommarbete och ridning eller annan aktivering 3-4 dagar i veckan. Självklart hästkompisar och daglig tillsyn! Dottern Anni blir 13 i sommar och har ridit på ridskola i ett antal år, samt red in Wilma i somras med hjälp av mig. Hon är knappt 150 cm och väger 35 kg. Vi bor i Rimforsa i södra Östergötland, men kan åka en bit.
Kanske har du en ponny utan ryttare som inte har så mycket att göra? Den kan få förgylla vår sommar och får ha roligt under tiden! Det måste inte nödvändigtvis vara ett russ, en lite större ponny kan ju även mamma rida
. Ett önskemål är att hästen i alla fall är grundriden, så att Anni kan rida den själv (med sin kompis och kompisens mamma som har hästar i samma stall) och mamma inte måste vara med hela tiden.

Kan Rekommendera Ingela och hennes dotter Anni , Wilma hade de jättebra under tiden hos dem och kom hem i jättefint skick