Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettavel
Läst 1850 ggr
PROS
8

betäckning/språngavgift?

jag är nyfiken på vad det kostar i dagsläget (2014)hos olika hingstar/hingsthållare för betäckning och språngavgift? och tillkommer det  fler avgifter? jag funderar på att betäcka ett av mina ston men jag har inte bestämt hingst ännu och är därför intresserad av vad det kostar hos/för olika hingstar.( jag har inte betäckt på flera år och jag har tidigare använt olika hingstar.) finns det de hingstägare/hingsthållare som har rabatt för prestations ston? tex. goda tävlingsmeritar och bra exteriör poäng(42p.tex.) anledningen till att jag frågar är för att jag vill undvika att behöva sitta och ringa runt till 10 olika hingsthållare/ägare och att jag vet att flera med mig skulle vilja veta vad det kostar hos olika hingstar, på halvblodsaveln finns det ju en katalog där man kan se vad det kostar i språng/betäckning hos olika stationer. eller finns det något ställe där man kan se det på russ?

giffan
1

Man brukar kunna få fram hingstarnas hemsidor om man googlar lite. Dom flesta har ju sidor där det står, och då blir det inte så många kvar att ringa till ;)

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Tusen
4

Kanske något man skulle kunna ha på svenska russavelsföreningens hemsida. En länk till alla de hingstar som har en hemsida.

savrarpstuteri
9

Sävrarp´s Zatsiki 634 prem 42.p travrek 1.56 kostar i språngavgift 2000:-.
Dygnsavgift - bete 25:- uppstallning 50:-
Ultraljudsundersökning kan erbjudas till en extra kostnad på 300:-
Inga andra avgifter, inga rabatter, priserna är inklusive moms.

Det är dyrt att ta fram föl och i dagsläget mycket svårt att sälja så det är mitt "lilla bidrag" till aveln att Zatsiki inte är dyrare 🙂!

skott
4

Elithingsten Skotte 492 rek 1.45 42p på utställning Kostar 2000kr i språng +25kr dygnet sen tillkommer levandefölavgift på 1800kr när fölet blivit 1månad gammal.

Manicken 567 rek 1.43.0 och 42p på utställning kostar 1800kr i språng +25kr dygnet och 1500kr i Levandefölavgift när fölet blivit 1månad gammalt

rebeccajansson
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min Stig-Helmer 461 tar 1800:-