Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 323 ggr
karisma
0

god Morgon 26/8

morrn i dag känns det lätt att kliva upp efter gårdagens framgång på premiering Skall suga på det länge, fast nu är det bara att ta nya tag och ladda på Örebro 8/9 tre-års testen om allt fungerar så har jag två russ med mig dit. Solen försöker tränga igen molnen så det verkar bli en bra dag för staket jobb När vi skulle åka till jälla behagade ett rådjur knäcka några stolpar så det blev snabblagning med plaststolp (vilken räddare i nöden) Sedan får det nog bli lite bokföring ligger efter som vanligt Ha det gott där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Anna-Uppsala
0

Själv sitter jag med kaffekoppen och om tre minuter ska jag lyfta från stolen och bge mig till bilen, och sen vidare til stallet och därifrån till Johannesberg! :)
Det är dags för sista serietävlingen för i år och 10.06 ska vi köra in på dressyrbanan och sen blir det maraton i eftermiddag - ett litet kort och snällt maraton bara.
Så nu är det bäst att raska på - fett ös medvetslös!!!

Odena
0

God förmiddag :) Idag har jag väl inte tänkt göra så mycket speciellt för jag tränade ju hästarna igår och då gick dom riktigt bra båda två så nu ser jag fram i mot tävling igen även om jag inte är helt på hugget. Här på Gotland är det iaf grå mulet och så blåser det så det är som vanligt… Ha en bra dag :)

Asagard
0

God förmiddag!

Solen skiner lite grann och det är rätt blåsigt som vanligt (som "Odena" skrev. :-) )

Här är allt annars bra. I morgon börjar man plugga igen (matte A, B och C ska läsas denna termin) och då är livet slut igen. Hihi, nej, men det blir mycket pluggande för jag ska hinna läsa alla tre kurserna på 13 veckor… Hm, hur nu det ska gå….

Robban var och dömde distanstävling igår och under tiden passade våra kära små hundar på att smita härifrån. Långt uppe i skogen hade några ryttare sett dem så jag begav mig ut med bilen i terrängen och vips så hade jag hittat dem. Gissa om jag var skrikarg på dem. In i bilen, hem med dem och "rumsarrest" för hela gänget. Räcka ut tungan

En trevlig dag tillönskas er alla!

Jossa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God förmiddag allihopa!

Ja, själv funderar man på att gå ut och röra på lilla Imma lite, som måste komma igång så hon kan tävla nästa år igen. Sedan tänkte jag låta kameran jobba lite med att få bra kort på hästarna och katterna, hunden räknas bort…

Inatt hade tydligen grannens häst på 1.70 cm rymt från hagen, så mor och far fick åka och leta runt i området. Men ägarna hittade honom oskadd, han skulle ju tävla idag. Får se om det blir av. Men, det är en riktigt vacker dag utanför fönsterrutan!

Annars än så länge kom jag upp ovanligt tidigt, 07.30 faktiskt, mor blev helt chockad då hon hörde min röst i köket. Det är ju så att jag tydligen motvilligt vant mig med att gå upp tidigt då min buss avgår 06.50 från min busshållsplats till Jälla, så jag måste upp 06.00. Vilket klassas som olagligt tidigt för min del. Sedan blev det ju inte bättre av att gå upp 05.00 i fredags och igår. Men det gjorde absolut inget!
Meiram, Beatricia och Andromeda fick riktigt bra resultat som gjorde oss glada här hemma! *stolt*

Men, nu kommer också inkörningarna igång här hemma, så det blir fullt upp i skola och hemma ^^

Russ ska man ha, annars kan de va.

[Croneld]
0

Ja, här regnar det stundvis och solen skiner också, vädrets makter har inte bestämt sig idag tydligen!

Igår var jag hos min kompis och fick vara med och köra hennes nya maratonvagn. Vi for över stubbåkrar och härliga traktorvägar i Roslagsskogarna, det var så läckert! Hennes shettis Bonzo var så duktig och stark! Varför har jag "bara" en rockard? Kanske dags för omprioritering.

Hemma har två av hästarna blivit tränade och de andra kliade.

Turnado
0

God kväll! Dagen har var väll inge lyckad. Akuten hela förmiddagen o sen till travet o se Hermes vinna :) Så har väll min fina dag varit