Gissningstråd!

…. tja,,,, jag börjar la då…!
Silarps Fridha XL är ljusfux f 09 (u Ängens Ida, e XL 507) och är åter betäckt med Vildhallon också f 09, brun, (e Njord 612 u Klints Wilda). Vildhallon är nu kastrerad, så detta blir andra och sista avkomman efter honom iaf…
Förra dito avkomma med samma par, blev ju ett stoföl, brunt med liten stjärn o vitt på en bakfot,,,,
Gissningsvis blir årets föl mycket likt det förra, och jag tror inte det kommer skilja så mycket på utseendet… dock BORDE det enligt alla fysiologiska o biologiska och tom statistiska regler,, bli ett HINGSTFÖL denna gång.. fått 4 stoföl på raken nu…
Jag HOPPAS alltså på ett sto, men TROR på en hingst.
Tejas Monita 3768 (e.Drömprinsen 460 u. Tejas Monela 3165) är dräktig med Marlon S 531 ( e. Lon 483 u. Mallika 3075).
Vi hoppas (och tror) det blir ett hingstföl, ljusfux med ljus man och svans. Något vitt tecken vore också trevligt men inget vi tror på egentligen.

Inga fler som har gissningar ;)
//Mickan
Tomtebo Fia (E: Ibiqus U: Tomtebo Penny) väntar ett föl med Lojstas Starlight (E: Juventus U: Maritza) hemma i Norge. Fia är brun utan tecken och Starlight är svartbrun med en stjärn.
Tror att det kommer bli ett brunt föl med en liten stjärn, förra fölet dom fick tillsammans blev brunt så det lutar nog mest åt det. Sen så tror jag att det blir en hingst. Men jag hoppas att det blir en svartbrun hingst som pappa :))
Begonia,( brun efter Lon) och Juping,( gulbrun.) Tror att det blir en gulbrun hingst, fast dottern önskar sig ett brunt sto. 

Gera 3500 -Timon 533 får ett fux föl med stj sto men vill ha hingst ljusbrun med stj
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Här har det redan börjat med gissningar för i år…
http://gotlandsruss.ifokus.se/discussions/526951c08e0e743399000404-gissa-folet-2014
Jag gissar på:
brunt stoföl Susamarula 5179 x Castello 628
svart hingstföl Oddny 4234 x Castello 628
svart stoföl Bloka Tigra 5189 x Castello 628

Hoppsan det missade jag ;)
//Mickan