Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettallmänt
Läst 1595 ggr
[SE* Qjou´z]
2

Ny i RussiFokus!

Hej!

Jag heter Lisa Prytz, bor i Skövde och har idag inte Russ utan en new Forrest på 20 år, FiggeDigge.

Då Figge börjar bli lite äldre och jag går i tankar på en ponny till föll mitt val givetvis på Sveriges egna Russ…sååå nu har jag börjat läsa titta runt, jämföra och fundera.

Det jag söker är att Russet är rastypisk, sunt med bra temperament en 1-2 åring då jag själv vill ledsaga upp i vuxen ålder och då ett sto för att om ngr år kunna ta ett föl som stannar hos mig.

Utan eksem och att föräldrarna haft fång…är önskvärt

Jag har bestämt mig för att det vore bra med inflytt i sommar då jag börjar min semester i maj/juni och Figge går på sommarbete och jag har tid att läsa, leta och finna det jag söker.

Det jag mest är intresserad av är körning, men inridning är absolut aktuellt.

Om det finns någon här på sajten som planerar eller har unghäst och vill veta mer om mig så är ni välkomna att sända meddelande, men jag kan även kontaktas på min mejl: lisa.prytz@live.se

Det skall bli spännande att ta del av era inlägg och följa era små Russ

Hälsningar Lisa

[SE* Qjou´z]
0

Kom på att om ngn undrar över mitt namn så föder jag upp Balines & Orietaliskt långhår (siames & Orinetaler och SE* Qjou´z är mitt stamnamn) 😉

giffan
4

Du kommer säkert kunna hitta fina russ här. Finns otroligt många bra uppfödare som har fina russ.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

[SE* Qjou´z]
2

#2, Tack giffan och jag blev så glad över att redan idag ha fått kontakt med två uppfödare i närheten av Skövde 🙂

//Lisa

rebeccajansson
0

Om det inte är för sent så känner jag till två mkt bra 1åriga russton. Dock bor dem på Gotland men transport till Nynäs/Oskarshamn brukar gå att ordna till ett bra pris.

Det första stoet ägs utav en bekant till mig, har inget kort på henne dock.

Ädla brunt sto f.2013 e. Qum 609 GI-prem 43p u. Bina 3479 ELIT-prem 40p ue. Granat 413.

Pappa Qum är avelsvärderad med 42p & utställd med 43p. Han har blivit både BIM Res BIS & Reserv Bäst i Rasen. Han har lämnat 4 gdk hingstar samt 4 diplom ston. Modern Bina har lämnat gdk hingstarna Qluring 610 & Till-Given 643 samt Diplom/AB-premierade Jackobina 3834 som är välmeriterad inom körning på Gotland.
Ädlas helsyster Zigma (född 2011) har premierats på Lojstahed under 2012 & 2013 med 88888=40p klass I.

Ädla bör komma till ett hem där hon får visas på premiering & utställning då hon har mkt fin stam med många högst belönade guldruss i sig. Hon bör även passa till körning alt ridning då hon har flera syskon som varit duktiga kör & ridhästar. Ring gärna vid intresse. Kontakt Börje Johansson, Gotland tel 0498-488030

rebeccajansson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det andra stoet (Min uppfödning)

Travstammad & välhanterad Russtjej säljes!

Solstickan
Gotlandsruss sto fux född 21/6 2013 (blir ca 123cm)
e. Stig-Helmer 461 rek 1.53,9 u. Bessy Sun 2325 rek 1.51,6 ue. Rusch 456 1.57,5!
Båda förtäldrarna har använts inom ponnytrav & varit riktigt bra kör & ridhästar. Pappan har varit travskolehäst & mamman har både ridits & körts av 10åringar.

Solstickan skildes från sin mamma i januari. Hanteras & blir ompysslad regelbundet. Snäll att ha uppstallad, kratsa hovarna, borsta, leda, lasta, transportera. Står i egen box. Är mycket tillgiven & rar. En klok & vaken tjej med bra travsteg & psyke.

Solstickan har pass & chip. Är försäkrad & är vaccinerad mot stelkramp. Transport till Nynäs/Oskarshamn kan enkelt ordnas till ett bra pris.
Priset kan ev diskuteras vid snabb affär. Vänligen kontakta Rebecca Jansson-Åkerblom, Gotland
tel 076-3512363 mejl rebeccajansson-akerblom89@hotmail.com

[SE* Qjou´z]
0

#5,4

Tack för tipsen Rebecca och ditt lilla sto ser underbart söt och fin ut ❤️

Tyvärr känns Gotland lite för långt för mig och jag vill gärna träffa både ägare med övriga hästar och det lilla Russet innan köp så det känns lite för långt för mig, men jag vet nu att ni finns…har ni en hemsida/Blogg för en kik på hästarna?

//Lisa

rebeccajansson
0

min häst finns på www.uppgarderuss.n.nu