Tävlingsresultaten i Blå Basen!
Till min stora glädje fann jag att nu äntligen ligger russens tävlingsresutat inne i Blå Basen - såväl trav som ridsportsförbundstävlingar!
Snacka om samarbete - äntligen en överblick - Toppen!
Jag blev innerligt glad för detta - Tack Tack Tack - till den som fixat det!
Nu är kvällarna räddade flera dagar framöver…………………

Visst är det bra! Om jag får vara girig skulle jag gärna sett rekord i årsresultat-raden oxå. Men det kanske kommer så småningom 🙂
Tycker också det är kul att andra resultat än utställningar finns med. Dock stämmer det inte. Varken rekord eller placeringar. Tyvärr. Hoppas det kommer att rätta till sig. Resultaten från de hopptävlingar vi varit med på (och även körtävling) finns tyvärr inte heller med. Men de kanske kommer.
Åh vad roligt! Nu kommer jag ha ännu fler anledningar till att inte sätta igång med pluggandet!…
Wow vad kul, jag läser jättemkt i blå basen- ännu mer nu , fantastiskt 😃
Anna Manberger, www.stuterila.se

Det stämmer ju inte riktigt ännu men det är på god väg och det är ju toppen , kul att de börja ligga inne i alla fall, inte lätt att alltid hinna med när de gäller travet bla då de tävlas rätt så ofta :D
Fast jag hittar inga ridsportresultat. Stämmer det verkligen att de ska finnas med?
#6 Det finns på en del i alla fall, t ex Ilead har en del ridresultat.

Äldre (fram till 2011) tävlingsresultat från Ridsportförbundet har "alltid" funnits, det är inget som är nyligen tillagt.
#8 Men vi har ett sto som tävlade 2010 och hennes resultat finns inte med i Blå Basen men på Ridsportförbundets resultatsammanställning finns resultatet med. Konstigt.

Nä, varken på russet Arvak eller New foresten Säbys Camaro finns några resultat. Det kanske kommer…..

Saknar också ridsportresultat på flera. Både hoppning, fälttävlan och galopp..
Men jättekul att travresultat äntligen finns med!! =D
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
På travresultaten ser det ut att vara ett par månaders fördröjning. Vill man ha årsresultaten så gå till travsport.se. Där finns både bästa listor och resultat per tävling.
Vad det gäller ridsport/körsport så är det tävlingar med licens (häst och ryttare) som kommer med. Klubbtävlingar och andra inofficiella tävlingar hör inte dit. Jag vet att för flera år sedan var det inte alla klubbar som rapporterade in sina resultat alltid - och då hittar man dem inte. Tror det var vanligare förr - innan TDB…………….. (Enda "beviset" jag har att mitt halvblod hoppade officiell lätt A är en tummad pappers-reultatlista)!!
Tycker ändå att detta är ett jättelyft - och vad jag kan se stämmer det mesta riktigt bra. Klart att allt inte är perfekt från början - låt det få lite tid.
#12 Det stämmer inte riktigt. Travsport.se har ingen sammanställning på andra hästar än de som har startat i år. (SPTF har några årsresultat bara).Äldre hästars resultat går inte att få tag i på travsport.se.
Vi har inget resultat inom rid-/körsporten trots att att våra tävlat på riktiga (officiella) tävlingar.Nog har det varit licenskrav alltid och dessutom finns ett par resultat i TDB men inte i Blå Basen. Så det stämmer inte det du skriver.

#12 Stämmer inte. Vi har tävlat från klubb till regional i både hopp och dressyr. Licens måste ju alla, både ryttare och häst ha från lokal tävling och uppåt.
Förr löste man licens för vilken nivå man skulle tävla, t.ex. lokal. Men så är det inte nu utan det är samma oavsett vilken nivå du tävlar. Åldersindelat är det däremot.
Nu är även ridsportresultaten från 2010-2013 inne på Blå Basen. Tyvärr är dock inte travresultaten från 2013 uppgraderade.

Men tyvärr inga resultat från körtävlingar… 😕
#16 Nej, jag vet. Tyvärr finns de inte ens i TDB alla gånger. Jag vet att det varit problem där tidigare för just körningen. Jättetrist.😕