God Morgon 2014-02-22
God Morgon ute i landet!
Det blir ljust redan runt sjusnåret och mörkt vid kvart över fem, det är en härlig tid vi har framför oss. Vi vart berikad med 12 cm snö igår. Nu finns det totalt 30 cm snö, vilket är ovanligt lite för våran del av landet. Dimma och -4 just nu men det klarnar nog upp.
Livet går vidare här på gården, vissa dagar väldigt sakta och andra med stormsteg. Förprövningen inför ute boxarna är skickad till länstyrelsen, fem veckors väntetid är det. Räknar med all väntetid att ute boxarna är besiktade och klara i slutet av maj…förhoppningsvis innan fölen föds! Till sommaren byggs det en foderbyggnad och sedan ska väl verksamheten åter flyta något sånär här på gården igen.
Ha en bra lördag!
Mari / Finns på facebook: Trolldalens Sadelmakeri & Stuteri
God morgon, här är det grått några plus och väldigt smutsigt överallt p.g.a allt regn vi fått. Men de har lovat sol i dag så då blir det nog lite körning av något slag.
Jätteskoj att läsa God morgon igen, kul att se vad folk och fä gör och hur vädret är i vårt avlånga land.
Ha en bra lördag alla där ute

#0 Fint att höra om ert återuppbyggnadsarbete.
God morgon!
0-gradigt och molnigt här, uppehållsväder nyss men nu yr snön i luften igen (suck). Igår kom det en massa klibbig blötsnö, tungt som tusan att skotta. Om några timmar ska jag iväg på löshoppning med hingsten, ska bli spännande. Börje som plogar åt mig kör upp på gårdsplanen precis nu, men tack vare min Volvo-"traktor" (V70 XC AWD) skulle jag tagit mig av gården ändå; så nöjd med min bil, och kalasbra att dra med oxå 🙂

God morgon i landet :) Här i södra delen är det plus, just nu ca 3-4 grader. Regnar gör det stundvis, inget jätte roligt väder :/ Ska köra till hästarna snart och fixar stallet med mera. Hoppas på uppehåll, mycket roligare att hålla på med hästarna då :P
Carpe diem!

får väll upprepa väderlek enligt #3… regn BLÅST och några plusgrader..
Har sjukt barn o halvsjuk själv… men tänkte ge mej ut o tömköra/longera Teklan en kortis….
Hoppas på RIKTIG vår snart…Snödropparna brister nog ut i dagarna ser det ut som… så kanske inte långt kvar…!