Ny på sidan, presentation.
Hej!
Som ny på sidan och som russägare tänkte jag bara, helt kort, presentera mig och mina skogsbaggar.
Jag heter Mia, är ensamstående mamma som bor på liiitet ställe på Gotland tillsammans med son, hund, katt och två russ.
Vi flyttade hit i december och till jul kom de små till oss. Har innan haft andra raser men nu blir det russ. Önskan är att ha en körhäst och kanske en kompis till sonen. Annars är jag intresserad av avel.
Tillåt mig presentera mina damer…Bina 3479 och Sussan 3806. Finns säkert några här som träffat dessa damer eller har deras namn i sina russ stamtavla då de är avelsston och bl.a lämnat godkända hingstar.
Båda är betäckta och förhoppningsvis dräktiga, även om jag inte är riktigt säker vad gäller den ena ännu.
Ser fram emot att få kontakt med andra hästintresserade människor.

Välkommen till sidan Jag har den godkända hingsten Qluring 610 som har Bina till mor Har träffat dina ston hemma hos Börje Lycka till med damerna Malin
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Tack! Vad kul!
Välkommen. Det är vi som äger Panter 593 numera. En hingst som använts till båda dina stona. Riktigt fina avkommor blev det också.
Tack! Kul med info om damerna och få reda på var de varit "inblandade" någonstans.
Välkommen till Gotland! Stona känns igen 🙂! Hoppas du får riktigt fina föl!
Tack Maggan! Dig kanske jag får möjlighet att träffa vad det lider.
Jag har själv bott på Gotland ett antal år ,men inte lärt känna så mkt russmänniskor själv just här på ön., men kanske detta kan vara ett sätt.
#8 Jag har svarat på ditt pm. Ser fram emot att träffas!
Ja, vilka skulle man inte vilja lära känna om inte hästfolk. ;-)
Om man går på Föreningen Gotlandsruss årsmöte i Ekeby Bygdegård den 28/2 så träffar man en massa russmänniskor! 😉
Vad kul att båda stona hamnade hos dig och fick fortsätta att vara tillsammans! Träffade dom i november-11. Bina var på väg mot norrland i höstas men det kom annat i mellan, så det är så skönt att se att hon är kvar på Gotland.
Lycka till med dom!
Mari / Finns på facebook: Trolldalens Sadelmakeri & Stuteri
Kul att se vart Bina och Sussan hamnat, tror det var hösten 12 som Sussan var på rymmen in till grannen, som tur var så såg vi henne och lyckades fånga in henne ;)
Tack Mari!
#12 Finns en granne till förra ägaren som fler än en gång hittat hästar som varit ute och vandrat. ;-)
Att just Sussan varit på vift är jag inte förvånad över…hon har stenkoll på elstaketet och finns en "lucka" hittar hon den. Det har hon redan bevisat här.

Välkommen och hoppas att du får mycket glädje av dessa två ston!
Själv har jag ett sto som Bina är mormor till, Jakobinas dotter Qrumelutta 6 år. Har hanterat dina 2 ston vid många tillfällen då ´vi har hjälpt Börje o Carola i många situationer. Du äger nu två riktiga russ-pärlor!
Med vänlig hälsning Marita

#15 och #16 Tack! Är så kul att få veta mer.
Ja, dessa ston är små pärlor. Bina är ELIT-premierad och Sussan kan(fick jag veta av Rebecca Åkerblom) i sommar få höjning tack vare avkommeresultat.

Välkommen till Gotlandsruss iFokus!!
Två riktigt fina damer du har!
Jag heter Beatrice Jakobsson och driver tillsammans med mina föräldrar (Ewa Alpmark och Torsten Jakobsson) stuteri Teja i Eskilstuna.
Hoppas du får massa skoj russ-utbyte här! =)
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
Välkommen! :) Jag heter Sabina och kallas för Bina mellan varven haha! :)
Jag bor i Finland, är finlandssvensk och har ett gotlandsruss som jag har importerat från Sverige Gotland hit till Finland. Glorias Alma heter hon, och så har jag ett shetlandssto som heter Glorias Divina.
Hoppas du ska få nytta av denna sida! :)
Tack! Både Bea & Bina. ;-)
Välkommen!
Jag är inte russuppfödare, men har ett diplomsto som jag haft sedan hon var 2 år (nu 5 år) som jag kör och rider. Är mycket på Gotland pga att min sambo kommer därifrån, och vandrar omkring på Lojsta lite då och då.
Hoppas att du ska trivas bland russen och på den här sajten, det är många roliga diskussioner!!
Annika
Tack, Annika!

Hej och välkommen hit :) Jag heter Lena och bor i Loshult utanför Älmhult i södra sverige.
Jag har två russ, stoet Torpets Aurora som är 5 i år och Trymod, en 1-åring som är hingst :)
Carpe diem!
Tack Lena!