God morgon 22 augusti

Godmorgon!
Sitter på jobbet och tittar ut på det vackra vädret, inser att sommaren är på upphällningen och hösten på väg…
Imorgon kommer hovslagaren så på lunchen blir det till att köpa skor till alla russin och skitisar som skall skos.
Önskar alla en riktigt bra dag.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Morron på er alla ja visst kommer jag till Sigtuna om allt fungerar Nu snart har jag lekt bonde färdigt för året det är bara halm intaget kvar Men hör och häpna det är det bästa som finns, att stå på balvagnen och se de gulmelerade fälten och alla andra höstfärger som börjat komma Denna färgprakt skänker mej en njutning och stimmulans för hjärnan Nu för ni ha det gott alla
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
HAr du inte ett hundratal halmbalar att sälja till mig också, Malin?
Här finns inte en bonde som kör småbalar med halm, och vår egen press är paj. Det är ett bekymmer! Jag kan köpa ett lastbilslass av dig om du har?
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Godmorgon!
igår kollade jag två av mina ston och båda var dräktiga! *jippi* det var även här ett par tjejer och red på russen, de red 7 stycken och även "gamla" Opal var ute och skuttade med dom en sväng. Man kan inte tro att han är 19 år.. jag tycker att det är jättetrevligt när även fölmärrarna får röra på sig lite ibland. synd bara att det är så ont om ungar som har någon lust att göra lite själva för att få rida. dvs hämta hästen i hagen och sadla…
Jag kommer till föruttagningen och skulle också vilja ha några småbalar med halm. De stora blir så jobbiga att hantera utan traktor.

#3,5 om väder och vind håller och hur mycket det finns (men jag tror det) x-et skall alltid gardera sig när jag ringde och frågade sa han vi få se

God förmiddag idag är det faktiskt riktigt fint väder här=) men jag har inte ett enda russ kvar alla åkte nu i helgen lite ledsamt men jag vet att de kommer få det bra. så det enda jag har att roa mig med är våran hund =)

#7 När längtan blir för stor skickar jag lie tagel att lukta på annars får du komma och hälsa på Missan mår bra och är extra mamma i hagen Ha det gott

God lunch!
Har tillbringat hela förmiddagen med att städa kanin och marsvinsburar och placera om marsvin, nu har jag bara alla smådjur inne i m arsvinsrummet kvar att städa åt (fyra kaninburar och åtta marsvinsburar) men jag hinner nog inte innan jag ska jobba….
Äntligen några minuters tid att sitta vid datorn litet…
Åskväder! I natt trodde man att man var nånstans i tropikerna! Ca. 22.30 började himlen lysa i sydost och det kom närmare och närmare. Blixtarna var högt upp, hela himlen lyste! Det var inget uppehåll mellan blixtarna heller utan det "fladdrade" hela tiden. Så småningom hördes också mullret, det dånade verkligen. Vi satt på verandan och såg världens skådespel! Så småningom kom också massor med regn, ca. 40-50 mm. Varmt var det också, ca. 20 grader ännu kl. 02.30! Ett sånt åskväder får man nog bara vara med om en gång här på Gotland! En gång tidigare, på Cuba i nov. 1997, har vi sett ett sånt väder……

God kväll. Var ett jäkla åskväder i natt så jag har inte alls sovit mycket. Sippan har iaf fått på sig sin tappsko för hovslagaren var precis :) Idag har det varit tråkigt i skolan som vanligt för lärarna hittar på så mycket fånigt man skall göra =S Ha en fortsatt trevlig kväll :)

Här har vi fått in sista halmen ikväll , så underbart skönt att vara klar med allt för vintern.