God Morgon 21/8
Morgon alla där ute hoppas ni får en bra dag Här försöker solen tränga ingen lite moln de har hotat med lte regn. Ska gå igenom hundarnas pälsar idag för det behövs sedan ska jag själv till frissan det blir skönt Ha det gott alla
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Hej!
Här är det segt… Känns som jag skulle behöva en månads sommarlov till. Ska iväg och chippa en fölunge idag. Det börjar väl bli dags med sånt också. Kanske ska jag passa på at ta hand om min egen också?
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Hallå i stugorna!
Det är fler än du, Liselotte, som behöver lite extra sommarlov…..nu kommer man på en massa saker som man skulle gjort "i somras"……Jag var förutseende och tog 14 dagar i september, tänkte åka till Grekland och Anita (Munter, om någon minns…), men det stannar vid Derbyt, måste åka ner med Brådis!

Godmorgon!
Ytterligare en dag som löneslav framför datorn. Två månader och en vecka kvar tills jag slutar mitt nuvarande arbete och fortsätter till en ny arbetsgivare.
Får se om det blir en liten körtur ikväll med någon av russinen…
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

God morgon!
Min tid som löneslav är över, jag försöker leva på ingenting samtidigt som jag gör allt för att gården ska se lite mindre fallfärdig ut.. den har vart utarrenderad i 20 år och jag kom hit i mars…
måste säga att jag är lite avundsjuk på er som får lön den i slutet på varje månad.
nää.. nu ska jag gå ut och krama mina små russ som kom tillbaka från ridlägret igår, var så kul att se dom. kan hända det blir en kör tur här oxå..

God morgon, jag har en spännande dag att se fram emot. Väntar på ett telefon samtal från en hästägare som ska sälja sitt russ sto till mig. Vi ska se vilken dag det passar att hon levererar henne till mig. Det enda tråkiga är att jag måste låna ut min goa shettis för att ha plats, men jag vet att han får det bra och vi kommer att hälsa på honom.
Min lilla dotter åkte idag buss med storebror till 6-års, igår åkte jag med. Hon var lite pirrig men det går nog över. Lillebror 1,5 år blev däremot förskräkt när storasyskonen försvann in i den stora bussen och försvann. Ja ja han får hålla tillgodo med mig idag och i morgon fortsätter inskolningen på dagis.

God eftermiddag. Idag var första skoldagen efter sommarlovet och jag får säga att det kändes riktigt tungt men de var ju rätt roligt att träffa klassen igen. Här på Gotland är det som vanligt grått men det blåser ganska mycket… Nää nu skall jag ut och vattna för pållarna :)
God kväll! Ikväll är det sista kvällen för barnen innan skolan börjar och lite och fixa med..

God kväll, ja nu har alla typ i familjen börjat skolan och jobbet och själv får man sitta hela dagarna!! Men men har våra hästar att ta hand om jag=)