Resultat premering Arvika den 18/8
Premeringen av ponnyer och kallblod hölls som vanligt på Arvika travbana. Tre russ ställdes ut, två unghingstar och en veteran.
1. Damson
Hingst född 2006 e Kanel 442 u Zaffa ue Granit 368

Typ: Kort linjerad. 7p
Huvud,hals,bål,kors: Vackert huvud kort,lågt ansatt hals, väl markerad bog starkt njurparti kort kors. 7p
Extremiteter och rörelsernas korrekthet: Välbenad fr. sidan, tåvid 7p
Rörelsemekanik i skritt: Avspänd 8p
Rörelsemekanik i trav: Kort markbunden 7p
Summa: 36p (Klass 2)
2. Lordi
Hingst född 2006 e Vick´s Extra u Karisma´s Miss Universum ue Komet 338

Typ: Välutvecklad, ordinär typ 7
Huvud, hals, bål, kors: Vackert huvud, grovt ansatt hals naturligresning, välformad rygg och kors 8
Extremiteter, rörelsernas korrekthet: Benad för storleken, tät och tåvid, bredspårig bak 7
skritt: Energisk 7
Trav: Lätt, vägvinnade 8
Summa: 37p (klass 2)
3. Driffi
Sto född 1992 e Snoddas 256 u Desaja 3042 ue Haj 374

Typ: Femenin av god rastyp
Huvud, hals, bål, kors: Vackert huvud, lång lågt ansatt hals, djup bål, stark rygg o kors
Extremiteter, rörelsernas korrekthet: Harmoniskt benad från sidan, rellativt korrekt
skritt: Taktmässig
Trav: Kort, energisk med svagt påskjut
Beslut: Avelsklass G
Av: ryttarn
Datum för publicering
- 2007-08-20
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Lordi har en läcker "chokladbrunsvart" färg, kan det var en gulsvart?

Vill minnas att det varit en eller två trådar i det ämnet om Lordis färg, långa trådar dessutom ;-)
Han är verkligen väldigt fin och med mycket energi, Sara hade ingen lätt uppgift att visa honnom :-)
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Nu behöver man inte spekulera huruvida en häst är gulsvart eller ej. Man skickar bara ett tagelprov till ett lab i USA, som kollar om det finns någon gulgen, sen vet man. Det kan ju vara intressant i Lordis fall om han skulle bli avelshingst, annars spelar det ju ingen roll.
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~

#5 ser ju nästan ut som svettfux lr nått på bilden =S
//Mickan
Jag ångrar att jag råkade skriva att färgen var fin, jag tycker inte vi ska diskutera den något mer. Det har ju gjort som sagts tidigare i flera trådar. Tänkte mig inte för utan det blev ett spontaninlägg!