Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1325 ggr
ryttarn
0

Godmorgon 7 Augusti

Godmorgon alla russvänner!

Skall ut med lite hästar nu på morgonen innan det blir för varmt. Bara att hålla tummarna att vädret får hålla i sig och att SMHI har lika fel när dom spår regn på torsdag som dom haft hela sommaren när dom prognostiserat det motsatta…..

Ta till vara dagen…..

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Tittut
0

God morgon alla!

Denna dag, ett liv, eller vad sa farbror Melker?

Det verkar bli varmt idag också. Det blir väl till att åka till lillebror och släppa lös ungarna i poolen som vanligt.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Teja-Bea
0

Morrnmorrn!!

Jobba idag, sen ut till stallet och setill hästarna. Känner att värmen börjar slunka in här på jobbet…

Hare bäst allihopa! Akta den starka solen! Är ni inte försiktiga så har ni snart en näsa lika röd om min, och Rudolfs!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Reko
0

God morgon!!!

Jag är på Gotland (för fjärde gången) och ska äntligen ta mig till Lojsta för att se russen där för första gången.

Tittut
0

Lycka till!

amandahandersson
0

God morgon!

En skitbra dag idag - jag fyller 15 år! :D:D Tänk vad tiden går. Det var ju igår jag fyllde 14, känns det som! Ännu ett år av lviet avverkat, och det är massor av nya erfarnheter och saker man lärt sig under det året :)

Min födelsedagspresent, Razmus (e. Raider, u. Nisans Nadia, ue. Nicklas II, f -06) kommer den 10e augusti, då jag själv olyckligtvbis är på Bergsåker å tävlar med shettisen, Norrskenets Jupiter!

Ska ut i stallet snart, både Juppe och Zolle ska köras., sen ska stallet mockas och städas i vanlig ordning. Sen blire middag ikv :)

Ha en bra dag!
/Amandah

Odena
0

God eftermiddag :) Här lyser solen varm och skön och äntligen har sommaren kommit till Gotland :) Idag skall pållarna köras en sista gång innan tävlingarna på Fredag & Söndag :)

Tittut
0

Lycka till! Ska Sippan starta också?

Odena
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#7 Tack, ja hon gör sin andra start i livet men hon är på hugget nu så vi skall försöka sänka ner rekordet lite :)

Anna-Uppsala
0

amandah => GRATTIS på födelsedagen!!! :)
i dag har jag bara slappt och tagit det lugnt. Hjördis fick också ledigt. I morgon ska vi åka ut på landet och köra igen - träna precision och lite annat skoj! :)
Jag är så himla nöjd med Hjördis just nu - hon går kalasfint när jag kör och det är så otroligt ROLIGT! Jag som hade tänkt sälja hästarna, lägga av helt och sticka ut och resa i stället … Ja, där ser man! Det blir aldrig riktigt som man tror!

[Croneld]
0

#5 Grattis! Idag har jag haft en heldag på playa Råda, med härligt bad, solskydd, matsäck och fika. God natt!

Reko
0

Jag får omformulera mig lite. Försöka se russen på Lojsta menar jag. Vi kände lukten, såg spåren och högarna, eventuellt en gnäggning.

Men vad är väl russ på heden? Det kan vara tråkigt och trist och alldeles, alldeles…underbart!

Inte ett russ så långt ögat kan nå

Inte en droppe regn på flera da'r

Men jag är nöjd ändå! Jag fick gå där och känna atmosfären!

PernillaJ
0

#11 Hah - det där känner jag igen! Terrängvandring i stoor hage som kryddas av nervositet över fästingar, bromsar, snokar, brännässlor och diverse andra mindre gästvänliga inslag i den gotländska naturen. Och inte ett russ hittar man…

Numera ger jag mig endast ut på Lojsta-safari ledsagad av infödd guide. Helst vill jag ha "russ-garanti", precis som de bussturer som ordnas i mina hemtrakter med "älg-garanti"…

Tittut
0

En klassiker är den att leta i fel hage. Nu är de väl i hösthagen förmodar jag, och där är de inte speciellt lätta att hitta säger de som vet.

Cavello
0

Jag var på Lojsta i somras och såg också bajshögarna, hovspåren osv. men såg inte en enda russvans xD Men men, sommarhagen är fruktansvärt stor.

MagganS-B
0

#12 Pernilla, du glömde huggormar och knott!!!!!Skrattande