Morgon 19/8
God morgon SOLEN idag igen det är helt underbart den bara strålar från en klarblå himmel. Dagen känns helt underbar ställde undan vändaren igår och hoppas på att få ställa undan strängläggaren och pressen idag Visst ja halm kanske jag ska pressa ett lass.fast det är nog lättare att låna x-ets maskiner då det är på hans åkrar, så flitig har jag inte blivit så jag tar in egen havre Nej nu är det dax att gå till havremopparna Ha det gott alla
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God Morgon! Här skiner också solen från en nästan molnfri himmel, får se hur många skurar det hinner bli innan dagens slut. Här är inte vändaren undankörd då vi fortfarande har två åkrar på rot, har inte varit med om det förut.
Var på premiering i går för att generalmönstra Kurant, han fick 40 p och gick etta.
Nu blir det ut med hundar och de hästar som stått inne och vill ut i sina hagar. Få se om det blir fönstermålning sedan i stallet. Något som har varit på gång hela sommaren och inte ett fönster än.

Godmorgon!
jag var på kräftskiva igår så nu känner jag mig lite trött i huvudet. ska ut och kolla till hästarna och kanske köra ett par stycken. Fick en ny inackordering för ett par dagar sedan, ett varmblod som inte ska tävla mer på grund av en alvarligare skada i benet, gå på bete fixar hon iaf, fast hon verkar lite förnärmad över att vara tvungen att vara utomhus även på natten..
känner igen det där med att ha grejjer som varit på gång hela sommaren men inte blivit av, brukar nästan alltid tänka att det och det ska jag göra i sommar och nu är sommaren nästan slut..
God Morgon!
Vilken jättefin dag det kommer att bli! Solen skiner från en klarblå himmel och höstaningen som funnits nu ett par dagar är puts väck! Får se om vi kan hitta några fina fjällskivlingar i dag…..
Dags att gå till Brådis med kraftfoder…..
God morgon! Kanske jag också får jobba lite, jag köper hö och kanske kommer det ett lass med småbalar (i kväll eller i morgon). Sen köper jag också storbalar till vintern.
Ha det gott!

God förmiddag. En härligt varm och solig dag med bara några enstacka moln i skyn :) Idag skall man väl göra lite små fix och kanske ta hem hästarna från betet eller om jag gör det imorgon ;) Ha en bra dag :)

God förmiddag här också :)
Har varit ute och matat och släppt ut hästarna som inte går på betet. Solen skiner så underbart, och man blir alldeles till sig. Det är underbart att ha fått stallet tvättat, och att få sätta igång igen med hästarna ordentligt igen efter sommaren. Det är det bästa med att hösten nalkar sig.
Jag har klippt grenar som gick in i stängslet på många ställen. Vi har så fruktansvärt mycket slånbär runt hagarna och dessa grenar är inte de lättaste att ha att göra med. Ser f.ö. ut att vara ett otroligt bra bär-år i år. Har aldrig sett så stora slånbär!
Hästar och kor är glada för i går kväll kom de på årets sista fräscha betesmark. Nåja fräsch och fräsch, mycket tistel finns det på den marken. Men även en massa grovt gräs och annat gott. Hoppas att det betet räcker november med.

God eftermiddag!
Har varit ute och ID-kollat åsnor idag. Verkligen rara små kamrater. Varken envisa eller dumma.
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~