Avelsvärdering Hingstar 2014?
Finns det datum klara för när och var hingstpremeringarna för russen kommer att vara 2014?
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Javisst (och det stod i tidningen Gotlandsrusset nr 5/2013 som kom i brevlådorna i förra veckan).
- Sjonhem, Gotland, söndag 2 mars
- Grevagården, Västergötland, 21-23 mars
- Wången, Jämtland, söndag 13 april
- Boden, Norrbotten, lördag 26 april

Är premieringen på Grevagården tillsammans med Nordsvensk och Ardenner även 2014?

#1 Tack Pernilla, då kan jag lägga in detta i min planering för våren :)
Jerker Klang,
#2 som jag förstod det rätt så ska de det :)
~Stuteri Stenbydal~
Sajtvärd på Gotlandsruss.ifokus
I Tidningen Nordsvenska Hästen är det ett klart program för när russen visas. 21 mars ägnas åt treåringar medan lördagen är vikt för fyraåringar och äldre.

Vad gäller vid visning av 4-årig russhingst? Vet inte om han hinner kvala innan anmälningstidens utgång, "måste" han då göra bruksprov eller kan meriter från travet anges i efterhand?
Har iof inget emot att göra bruksprov, men det skulle vara intressant att veta……
Jerker Klang,
Du borde kunna komplettera ansökan med kvaltiden, om den sker innan visning.

#7 Jag tror inte att du kan skicka in det i efterhand, utan måste vara gjort innan anmälningstiden går ut eller böra bruksprovet på plats.
#7 "Åberopade meriter skall vara verifierade och insändas i samband med anmälan." Punkt 24.9 i hingstreglementet. Jag hade fel, VeronicaP rätt.

#7 Tack, då vet jag…… Anmälningstiden till Wången går ut den 21/3, första möjlighet till Kval här upp är den 22/3…….
Jerker Klang,