Godmorgon 18 augusti
Godmorgon!
Det artar sig till vackert väder om än lite blåsigt. Idag packar vi in Driffi i lastbilen och åker till Arvika för att stambokföra henne. Förstår inte att HS envisas med att ha premeringen på travbanans parkering. Grovt och ojämt grus ger inte någon ponny rättvisa….
I em lastar vin in Monljus, Lilla Ross Man och Gordon Rex för en liten smålandstripp. Övernattning hos särbon i Eksjö och imorgon blir det Tingsryds travoval för första gången.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Morrn solen skiner och det ser ut att bi en fin dag Jag får önaka alla lycka till idag på era olika uppdrag med russen eller om ni ligger i hängmattan då får ni ha gott
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Morron morron! Hoppas att alla, folk och fä, får en härlig dag och får lite solsken på sig! Ha det gott!

God morgon! Idag är det kalt, bara 14 grader, och växlande molnighet. Ska jobba hela dagen, V75. Hoppas det blir antingen soligt eller molnigt. Det är förödande för bilderna om det växlar hela tiden. Ha`de
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~

Morgon , är seg idag var och tävlade på Jägers i går och var ju inte hemma förrän vid halv 11 och åt kvällsmat vid halv 12 så det är kanske inte så konstigt, blev tyvärr av med min kamera igår på jägersro så är det någon som hittat den någonstans runt stall 6( i stallet?) så får ni gärna höra av er till mig , det är en silvrig Konica och kort på dottern när hon tävlar Dee-Dee och Jasmin även några andra.
Idag ska jag ta och köra till Kalmar och hämta hem welshen från betäcknignen så det blir en liten långtur idag med.
Här blåser det och jag har ont i foten som …. ***grrrr**** ….
Gick upp i natt för att ta ett glas vatten och körde in foten i rullen med ståltrådsnät som låg lite dumt i köket. Jag har nämligen byggt en större råttbur, och höll till just i köket och gjorde det. Aj aj aj, vad halt jag är!
Ha en bra dag allesammans!

Här är det inte heller så varmt. Ska ut och springa lite med hästarna, och sätta igång med tömkörningen igen efter betäckningssäsongen. Har även lite hovvård att idka på några stycken, så dagen kommer att gå fort.
#5 Anna, när börjar träningarna för instruktör i körning? Jag är sugen att börja med mina nybörjarhästar (Eller om jag tar lilla Bläcku…). Fick tag på en fin sele som förhoppningsvis ska funka.

God dag på er ;) Idag är det halvklart här på lilla Gotland. Idag skall vi städa stora garaget så pappa kan tippa av vete där. Sen så skall man väl iväg och titta till Od & Sipp för dom går på bete just nu och skall hämtas imorgon så träningen kan starta på nytt jag vill ju att Sipp skall springa lite fortare på banan för jag vet att hon kan :) Ha en bra dag =)
God eftermiddag!
Har tillbringat förmiddagen att borsta hund och rensa bland alla papper. Hundhåren i huset går mig på nerverna och det spelar ingen roll hur mycket jag borstar hundarna, det är lika mycket hundhår ändå. :-( Skönt dock att få lite ordning bland alla papper. :-)
Dagen i övrigt inrymmer nog inte så mycket mer än att jag ska fixa en ny beteshage till stona. Robban är iväg och jobbar och jag ska åka och jobba ikväll tror jag, eller om jag tar det i morgon. Vi får se….
Ha en bra dag allihop!
God Kväll!
Hur kan folk stoppa i sig så mycket Alvedon och Treo????? Det har varit full rusch på jobbet! Gotlänningar, svenskar, tyskar, fransmän, amerikanare m.fl. har stått i rader! Likadant var det på ICA Maxi, fullt av folk fast klockan var 1/2 4….
Nu har jag i alla fall bestämt mig när det gäller lilla Surprise Dar. Eftersom jag väntat hela sommaren på henne, och hösten närmar sig, så har vi (Signe och jag) beslutat oss för att Signe behåller Surprise, och säljer Dumle Ess för mig! Han borde inte vara svårsåld eftersom hans brorsa Djinn Ess gjort fina resultat i år! Dessutom har Bond fårr två nya 2.00-travare! Då blir det bara fyra russ i mitt stall i vinter, det räcker gott när kärringen börjar få ont här och där…..Eventuellt är också Lissi Ess till salu…..
#9, var inte Dumle Ess såld??
jag kollade på han iaf när jag sökte -06a där ett tag, å när jag hittade min var han såld. Han har iaf en himla fin stam - Dumle! Han såg fin ut på bilderna med.
Idag var det exakt en vecka sen idag jag såg min lilla bebis (razmus) för första gången.
Idag tog jag in han, stallade upp, pysslade om och la täcke på själv för första gången (förrut har vi alltid varit två). Han skötte sig sååå bra och är såå kelig! :) Lite svårt är det ju att stå still och lyfta hovar, men bara man kliar han lite på bogen och pratar med han hela tiden så går det så bra! Han är sån duktig kille! :)
Annars då… Ja.. Ikväll ska jag bort, grilla med kompisarna :) Imorgon är det heldag på Boden, jag kör inte själv :( Första gången i världshistorien jag inte kör på nån av Bodens heldagar!!!
Jag ska dock vara flaggvakt och ta kort. Jag är dock inte så duktig fotograf… Men men, jag försöker! :D Farsans kamera är ju bra så, hyffsade bilder kanske det kan bli ändå…
/Amandah