Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 666 ggr
ryttarn
0

Godmorgon 17/8

Godmorgon!

Solen lyser från en klarblå himmel och räcker långnäsa åt SMHI. Hoppas det får hålla i sig. Idag blir det till att förbereda Driffi inför morgondagens premering. Undra hur ofta som ett 15 årigt Russ kommer till premering för att stambokföras….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

karisma
0

Morron på er alla här skiner solen och hoppas det fortsätter några dagar till för jag hade glömt (förträngt) en åker som jag slog i regn igår Har lust att köra alla maskiner över bryggkanten till Vätösundet och hålla ett kortare tal över dem för i är tar det alldrig slut 15 år är väl ingen ålder  Jag vet en 25-åring som ska stambosföras på Jälla i september Själv åker jag med ett Diplomsto som de glömde att stamboksföra född 95  hennes son vissas på samma ställe som Driffi och jag hoppas på ett bra kort Tack på förhand ryttarn

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

vasiria
0

godmorgon!

fint väder här oxå.. trevligt.. på tal om premieringarna, såg att Bonjoda ska ut på premiering (ett av mina "gamla" russ) hon visades som 3 åring och stambokfördes och nu är hon 4 och ska på premiering (!!?) eum.. *fattar inte*

MagganS-B
0

God Morgon!

Fint väder, men blåsigt!

Susanne, dom kanske bara vill ha ett omdöme till…..

I dag är det trädgårdsarbete som gäller, eftersom det är lugnt på hästfronten!

Miii4
0

god morgon!

nu har vovven rastats klart för tillfället. ute blåser det, emellanåt är det jättefint med sol, för att sekunden senare ösa ner regn :(.

Måste säga att jag är lite nervös inför kvällens tävlingar. Men det ordnar väl sig :).

karisma
0

#2 är det så att hon har föl vid sidan då skall hon ju vissas

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Anna-Uppsala
0

Här har det ösregnat hela natten, men nu är det hyfsat vackert ute! Ska iväg och löshoppa Hjördis på ridbanan bakom stallet snart - få se om hon stannar på banan, eller om hon kränger sig igenom elsnörena och pyser sin väg. Hur 17 kan hon VETA att det inte är el på just de snörena, när det är el överallt annars?! *fattar inte …*
Hoppas att ni får en fin dag allesammans!

Mixie
0

God Förmiddag, här skiner solen men det är inte så värst varmt… Å själv måste man sitta inne å städa :/

//Mickan

Odena
0

God dag på er :) Här tittar solen fram lite ibland mellan de gråa molnen och det blåser mycket…  Igår var det stortrav och man fick se många fina prestationer och så ett insprängt russlopp som vanns av Zob-Zob som var hur duktig som helst och mosade motståndet ;) Det fanns även många andra fina hästar med i fältet som gjorde fina prestationer ;) Prime vann Ringmurenslopp över 3140m. . . Nää nu skall jag ut i blåsten och hämta posten :) Ha en bra dag alla..!!

Jennie_A
0

#0 Själv ska jag nästa fredag och på premiering för att stambokföra vårat nu 14 åriga sto. Detta med avel/utställning har inte riktigt existerats för oss i vår familj, men detta är tydligen nåt som ska göras sägs det. Framför allt om hingstföl senare ska kunna bli godkända….

[Croneld]
0

God kväll! Jag är nyss hemkommen från Långholmens fängelse. Inte som utsläppt fånge utan som hotellgäst. De hade mkt fint renoverade celler med toa och dusch, god mat i värdshuset och fin badstrand. Värt ett besök!