Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettallmänt
Läst 890 ggr
[cancan]
0

namnbyte på russ

Tänkte bara höra om det går att byta namn på ett russ som redan är registrerat? Någon som vet..?

Tittut
1

Bara om uppfödaren har givit skriftligt tillstånd, russet inte har stuterinamn, ej startat på tävlingar eller är stambokfört.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

ryttarn
0

Vi gjorde det med Troll Twix. Hon hette bara Twix från början men när vi skulle registrera henne i SPTFs register fanns det redan en schettis med det namnet. Vi tog då beslutet tillsammans med uppfödaren att lägga till Troll framför, ingen av oss var förtjusta i att lägga till en sifra.

Vi hade iof kunnat ha det namnet enbart i SPTFs register men vi tyckte det var lika bra att dra det hela vägen.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

amandahandersson
0

#2, aha, så man får lägga till namn i SPTF's register?
Jag har ju en Razmus (han är reggad som det i Svenska Russavelsförbundet, heter det väl?), som jag hade tänkt ge ett "tilläggsnamn" när han reggas i SPTF.

Så man får alltså lägga till namn istället för siffror i SPTF's register? Hur går man till väga då? Skriver man det när man skicka in reggningen, eller ringer man och säjer?

ryttarn
0

#3 Ring och prata med Ylva. Vi gjorde så med shettisen Cindy Star, hon heter Cindy i passet men vi kände inte för att hon skulle heta Cindy 12 eller något dyligt så det blev Cindy star istället….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

amandahandersson
0

#4, okej okej! Ska ringa imorrn! Eller ja, när jag reggar.

pillidill
0

men varför namn om det finns några stycken "cindy"  eller "twix" så skulle nog jag också men på vilken ska du byta namn på?

amandahandersson
0

Nu heter Razmus inofficiellt i SPTF Razmus Raid :) Ska skicka in reggningen inom kort ^^