Skogsdag
9 november blir det skogsdag för ponnyer utanför Lidköping.

Är det för alla ponnyraser?
Vad krävs för förkunskaper?
#1 Alla ponnyraser är välkomna. Ska du köra får hästen vara körd. Annars är du välkommen utan häst.
Sök på "skogsdag" under evenemang på fb.

#3. Jag är inte medlem på Facebook.
#4 Jag kommer att lägga ut information här också längre fram. En del som jag tror kan vara intresserade kommer jag kontakta på annat vis.
PS. Jag är inte heller medlem i facebook.
Vägbeskrivning: Från Lidköping, kör 44:an mot Trollhättan. Vid Gillstad kyrka, sväng höger vid skylten "Örslösa 9". Kör ca 6 km och sväng vänster vid skylten "Storegården 1". Efter ca en km är skogsdagen alldeles intill vägen. Kommer man från Trollhättan så svänger man vänster vid Gillstad kyrka och i övrigt samma vägbeskrivning.

#6. Vet du vilken tid det börjar?
Titta på www.vastruss.se .. finns lite info och vem man kan kontakta…
Medarbetare på Gotlandsruss i fokus
Av ett russ blev det russigt värre 
#7 Klockan 10.

Det är så typiskt. När det äntligen är en aktivitet som är "nästgårds" så får jag förhinder och kan inte delta, suck.
Jag har fått lite frågor på mailen som jag kan passa på att svara här också. Det kommer att finnas mat att köpa. Vi håller på så länge det är roligt men solens nedgång sätter begränsningar så här års. Det är inget inträde, det enda som kostar är maten. Det finns möjligheter att köra, även om du inte har häst med dig. De redskap som kommer är bl a lunningsbåge, lunningssax, lunningskälke och "mackapär".
Och här kommer en liten blänkare från lokaltidningen som hade russ på förstasidan och i stort sett ett helt uppslag om körningen.
#15 Lye och Lars Hellsten, aktiv i Vagnshistoriska. Hans sambo som också var med har två russ hemma.
#16 Karoline med sin hukande ägare Vivianne Oldbring och medhjälpare Ulrike Falck.
#17 Lye igen, i bakgrunden syns Lordi KLs ägare Anna Åhman.
#18 Där kör jag med familjen Stockmans lunningskälke som de även har kört med parstång då lasset varit större. Jag har sett imponerande bilder på vilka stockar de har kunnat dra fram med ett par russ.
#19 Värdfamiljens shetland fick också arbeta en stund tillsammans med dottern och fadern.
#20 Sproge drar lunningsbågen med Louise Christensson vid tömmen.
Redskapen är tillverkade av Tobias Hellman, där vi lånade redskapen och för den intresserade har han även tillverkning av nya. http://www.backagard.net/sida2.html
Åh vad sugen jag blir! hoppas detta är ett återkommande evenemang!!