Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettavel
Läst 1196 ggr
ryttarn
0

Någon som vet?

Är det någon som vet om Gina Scot 30-93-4815 någon gång visats på utställning? Jag försöker dokumentera mina russ föräldrar för en artikel på min hemsida, men det är inte helt enkelt……. Har för mig att hon visats men fått väldigt låga poäng, men det kan vara ett illasinnat rykte oxå…..

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

StuteriSolo
1

Jag tror hon har visats någon gång, får se om jag hittar något i mina gömmor

Norrgarden
1

Nordruss utställning på Umåkers Travbana 10 augusti 2002:

Gina Scot, SE 30-93-4815
född 1993, mbr
e. Ernst Mascot 435 - Angeline 79-11297 / Bojar 258
uppf: Gunilla Bengtsson, Upplands Väsby
äg: Naturbruksgymnasiet, Umeå
"Lågställd, tung kompakt, grov bred hals, mäktig bål, brett kors. Betydande tåvid fram, kort skritt och trav. 7-6-6-6-6=31 poäng."

ryttarn
0

#2 Tackar.

Då kan man snacka om otippad avelsframgång, Gina Scott betäcktes med Raider, han är ju kanske inte mest känd för sin extriör. Resultatet blev Troll Twix som fått 36p på utställning. 5p mer än sin mor. Det skall bli intressant att se vad Twixans dotter efter Monljus får när hon skall visas i sommar…….

Jerker Klang,

www.isil.se

ryttarn
2

Isilon Almaréa eTejas Monljus uTroll Twix fick 37p på sommarpremeringen. Mamma Troll Twix fick på sommarpremeringen som 3 åring 34p, så exteriört går det framåt…… Jag skall prova att visa "Alma" igen när hon vuxit i sig lite, om hon har lika stor skillnad som sin mor mellan premiering o utställning så blir det guld ;)

Jerker Klang,

www.isil.se