Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 990 ggr
vasiria
0

God morgon 12/8

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon!

för drygt en timma sedan vaknade jag av att hästarna gnäggade. kunde naturligtvis inte ignorera det och somna om utan var tvungen att gå upp och kolla alla så de var ok..

stora flocken kom travandes i en lång rad och undrade vad jag gjorde där så tidigt, men alla var med iaf och det är ju huvudsaken. det är nackdelen med att ha hästarna på bete, jag oroar mig alltid för att de ska göra sig illa.

fölungarna var iaf på topp redan så hoppade de runt och busade, varmblodsfölen är nästan lika stora som de vuxna russen nu, det ser lite roligt ut. 

på bilden är det Pandoura e.bond u.melissa med varmblodsfölet Uprising e.gigant neo u.reggae kärn

ha en bra dag alla russfolk!

Miii4
0

God morgon, eller ja, god och god, varit uppe sedan fyra. Ibalnd önskar man att man inte hade vänner, iallafall inte sådanna som ringer mitt i natten "för att prata" xD.

Jaja idag har vi årets första tävlingsdag i Halmstad. Förra blev inställd. Själv ska man sela på en av travskoleponnysarna och visa eleverna hur det ska gå till ;) Nej, skämt åsido. Det är en fin ponny i grunden, men haft d lite knepigt med skador osv. Kontrig heter han förresten.

Wish me luck :)

MagganS-B
0

Hallå, hallå! Här är det så varmt och fuktigt så man inte kan sova! Trodde det skulle bli lång sovmorgon……..Det första vi måste göra i dag är att bygga en ny grind till Lovas hage! Hann inte i går, då det kom en massa folk hela tiden! Vilka fina hästar du har Susanne! Såg din ( din mammas?) uppfödning i går, Ramona Mustang, vilken liten racer!!!!!! Ha en bra dag alla russlovers!

vasiria
0

#2 jo, hon är skitläcker, synd att de är en "bastard" bara…

VeronicaP
0

MOrrn morrn i dag är det tävling i Halmstad som gäller, Amanda ska köra 3 lopp idag med våra shettisar.

Merete-h
0

God morgen alle sammmen! Til dere som skal til Halmstad har jeg et spørsmål! Stiller Månstorps Fax til start? Han bor i "nabolaget" og de hadde planer om å starte, men de hadde en lang reise…… Så jeg er en smule nyfiken ;0)

Anna-Uppsala
0

Här är det så himla varmt och klibbigt att man blir smått knsig!
Jag ska snart till stallet, ska ut och köra en sväng med Hjördis och sen gräva ut flickornas box så stallchefen kan högtryckstvätta och desinficera den på tisdag, och därefter blir det målning! :)

Odena
0

God eftermiddag =S Idag har man varit iväg och tävat och det gick sådär. Sippan hade inte lust så hon galopperade och blev diskad. Odena gick bättre och sänkte rekordet över 3 sek. och blev 2:a men så fick jag en avstängning i 3 veckor för jag hade kört på några pinnar till bangränsen typiskt också och jag är besviken på mig själv =S

Anna-Uppsala
0

odena => Vilken osis! :(

Odena
0

#8 Ja huu :( De var bara för jag startade i lopp 13, det är mitt oturs nummer ;)

PernillaJ
0

#5 Du kan enkelt själv kolla startlistor till ponnytravtävlingar i Sverige. Gå in på http://www.sptf.nu/, välj Startlistor i menyn till vänster, och sedan är det bara att välja datum och bana. Startlistorna är i pdf-format, och du behöver Acrobat Reader (gratis-program) i din dator för att kunna läsa dem.

Miii4
0

#5 Jo Fax startade och det med råge :) Han vann på nytt rek 2.29!! I det andra var han nog diskad, men vilka upphämtningar :O:O.

Själv var jag tvåa, IGEN. 4:e starten men den ponnyn, 3:e tvåan! Nu skyller jag allt på kusken, jag är för snäll helt enkelt! ;(

Merete-h
0

Takk for opplysningen Miii4 , og gratulerer med 2. plass:0) Neste gang skal jeg bruke tipset til Pernilla J !!!

amandahandersson
0

Idag har det varit stallet som gällt!  Jag fick sällskap av lillsyrran Elina idag.
Utöver det vanliga (mocka, mäta upp hö, mat, stallsopning..) så har  vi städat ur transporten ordentligt!  Har sköljt ur med vatten å allt, renare har transporten aldrig vart *stolt* ;)

Sen har vi pysslat med hästarna :) Såklart var vi tvugna att gosa lite me nyförvärvet Razmus, så vi var i hagen ett tag . Sen körde vi Zolle, 1 mils lunk. Efter det tog vi in Juppe och borstade honom ordentligt. Sköööönt tyckte han att det var!
Till sist var det Razmus tur.  Mamma höll i han på stallgången medans jag lyfte hovarna, gick som smort! :) *duktig pålle*
Jag och Elina ska träna uppstallning och hovlyft den här veckan, samt ledträning. Han är lite stark när man leder, men såååååå glad och framåt! :) Horsemanchip hade jag tänkt träna med, fast det blir inte förrens  senare. Han är så fin, min Musse :)

Imorrn blire till att gå upp tidigt.. Måste släppa ut hästarna ;p Aja, åker väll till stallet vid 8 tiden, sen far jag hem och sover vidare x) Sen blire träningspass för Zolle, och såklart träning för Musse (uppstallning + hovlyft + promenad). Juppe har lite semester nu, han har ju tränats aktvit sen december!

Ha de så bra!
/Amandah

[Croneld]
0

Ja det har varit en lång klibbig dag, lite tropisk må jag säga. Manda har varit ute med Linn, ja än så länge leder jag Manda med Linn på ryggen. Fast idag har de travat lite med. Dagen avslutates med en rejäl kräftskiva hemma hos mamma, med mina syskon och alla kusinbarn.. Röjig värre!

Sov gott alla russvänner!

SigneK
0

Idag har jag haft besök av en familj som hade sett mitt stoföl (e. Panter u. Parky)på min hemsida. Jättetrevliga människor med tre gulliga och hästvana barn. De blev självklart förtjusta i Gwen (hon är så snäll och blev snabbt kompis med de två små tjejerna) och det blev det en handel av! Jag är så glad!  Skrattande Åh det är ju drömmen att kunna sälja till seriösa, avelsintresserade folk. Hon kommer att få ett jättebra hem hos dem. Jippi!

Nu ska hon bara kollas av veterinär, men det ska väl inte ge några problem, hon är ju så fin! Ska ringa vet. i morgon.

Anna-Uppsala
0

Signe => Grattis! vad kul att de föll pladask för Gwen - men kanske inte helt oväntat … :)