Hårda ord.
Tycker åter igen det känns som att stämningen här inne är lite trist! Alla håller inte med varandra det måste man väl ändå köpa och respektera! Det är inte alltid äldst som vet bäst eller yngst som kan minst, men vi är väl alla här för att lära oss mer och dela med oss av det vi redan kan? Självklart måste man ibland få ifrågasätta varandra och be om ytterligare förklaring men det är så himla tråkigt att många inlägg känns så hårda! Kan inte alla bara tänka efter en gång till innan de trycker på "publicera"? Kanske finns det något litet du kan ändra på för att vara lite mer ödmjuk! Kram till allt russfolk /Mickan
//Mickan
Jag vet att jag ofta blir anklagad för att vara hård när jag skriver. Speciellt om jag inte lägger till smilysar lite här och där.
I mitt fall handlar det ofta om att jag är för rakt på sak och dessutom inte lindar in mina frågor.
Man kan ju också läsa med sk. "snälla" ögon. Dvs att man inte alltid utgåt ifrån att man blir påhoppad eller ifrågasatt.
Jag gillar att diskutera och kan t.o.m ändra åsikt om någon kan övertyga mig. Det har hänt mer än en gång. Men för att kunna ändra åsikt vill jag ha mycket underlag och därför kan jag fråga, komma med motförslag osv tills jag har känner att jag förstått allt.
Så, alla ni som läser mina inlägg, läs mina inlägg, som att jag vill veta, diskutera och älta och vända på påståenden och frågor. Jag har ingen vinning i att vara elak även om det ibland uppfattas så.
Hur konstigt det än låter så läser jag alltid igenom det jag skriver och jag skickar aldrig iväg ett inlägg då jag är upprörd. Jag kollar dessutom igenom stavning och meningsbyggnad av bl.a. den anledningen. Tycker inläggen blir mer seriösa och mer lättlästa då.
PS. Det gäller även detta inlägg. Sen tycker jag personligen inte att tonen är så hård här som den är på PIF. Långt ifrån.

Bra skrivet även om jag inte alls har uppfattat det som du skriver.

har nog upplevt det ibland att en del kan ta till lite oinlindade ord, men å andra sidan är ju detta ett diskussionsforum, och man kan inte förvänta sig att alla ska ha samma förmåga att uttrycka sig helt perfekt i skrift alltid, det är ju först o främst ett forum för diskussion, och där ska ju alla få komma till tals som vill det, oavsett hur belevad man är i svenska och skrivspråk osv… (är själv inget proffs!!!)
Försök att inte alltid läsa allt som om det vore menat med vass tunga, och försök att läsa igenom det man skrivit en extra gång om man skrivit något under tiden man varit lite upprörd eller irriterad… så löser sej nog det mesta!