Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 388 ggr
karisma
0

God Morgon 11/8

Morrn morrn ja nu är det snart mitten på augusti och man är inte klar med höt Vädret idag är så fuktigt att tapeterna snart låssnar från väggarna men solen tittar fram så lite glädje ändå Ska gå runt och titta till de små nu det är så härligt att se fölen växa dag för dag

Lycka till alla på utstllningen idag och om ni har andra tävligar

Ha det gott

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

MagganS-B
0

God morgon! I går kväll startade Lova på travet, var oplacerad men gick jättefint, 2.06! I dag på morgonen när jag släppt ut henne, kom en jättefarlig traktor med vidhängande ogrässpruta utanför hennes hage, hon tog grinden! 1,45! Snacka om allroundponny! Hon hann inte så långt, jag hämtade Brådis, och när han gnäggade så kom hon snällt……Ny grind behövs i alla fall, högre? Eller kanske med el…….

Ännu en tropiskt varm dag väntar……..

Miii4
0

god förmiddag!

idag ska et göras boxlistor och ställas iordning på travbanan. imorgon är det tävling.
Idag ska det nog hinnas med tömkörning av 2åringen hoppas jag :)

Odena
0

God förmiddag… Igår startade mina två hästar och för Odena gick det bra hon kom 4:a på nya rek. 2.15,4 i sitt lopp och var bästa gotlänning i loppet :D För Sippan gick det bra ända tills hon var ca. 10m ifrån en häst som blev helt tokig och sparkade ur kusken och skenade iväg in på innerplan och jag saktade ner med sippan och tänkte att dom nog avbryter loppet i och med en skenande häst på banan då efter ett tag hörde jag att dom satt i tornet och sa att vi skulle köra på för att de nästan hade kontroll över den skenande hästen men sen när det gått ca. 1 varv så kastar sig den skenande hästen ut framför den som låg två och då avbröt dom loppet. Dom skulle avbrytit loppet betydligt fortare när en häst är lös så måste dom avbryta loppet med en gång =S

ryttarn
0

God morgon….

Är lite seg idag efter att ha kommit hem vid tre tiden i natt från Romme. Var väll hyfsat nöjd med Monljus som kom femma på den minst sagt leriga banan. Djup lera är ju knappast någon fördel för honnom. TT  gick blixtrande i början men sedan blev det pladask….

Skall inte ha dom två hästarna i samma lopp, dom vill alltid springa tillsammans, får dom inte det surnar dom till. Monis "såg sig över axeln" hela tiden efter att han sprungit förbi TT…. Dessa hästar….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Anna-Uppsala
0

Klart man vill hålla koll på stallkompisen, ju!!! ;)

Här skiner solen, det är jättevarmt och jag sorterar gamla cd-skivor och annat mög som ligger nerslängt i en låda sedan den stora målningen häromsistens.
I em är det dags att börja med stora stallstädningen och dessutom så ska jag måla om min lilla stalldel där russen bor. Ljusgrönt och vitt blir det - stiligt värre! :)
Fast just nu känns det som om det enda jag gör och tänker på, är städar och kastar och planerar för målning … *suck* Skönt när allt är över och hösten kommer, så man kan börja jobba igen och ta det lite lugnt om dagarna …

[Croneld]
0

Tänk att vi alla ständigt håller på att röjer någonstans, i en tidningshög, tvätthög eller skithög i boxen. Måla är väl lite roligare i alla fall. Det blir så fint, ända till hästarna varit där ett par gånger. Tigerlilja gör alltid sitt behov pressat mot väggen, hon stod bara uppstallad i januari till april (vindskyddet blåste sönder) och jag fick totalsanera hennes box, efter endast fyra månader. Toffans box var nästan som ny. Hon står som en fin dam mitt i boxen och lägger sina behov i en fin hög. Nu ska det bli ett nytt vindskydd, ett rejält som inte ska blåsa sönder.