Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1056 ggr
NovaRoll
0

God morgon 10/8

Jaha! ny dag gryr och nya bekymmer vi bestyr…. har inte gått och lagt mej än , men ni som vaknar i morgon, skiner solen på er eller SPÖREGNAR det??!! hoppas det om ni bor i närheten av mej, idag ska ni Alla ha en RIKTIG bra dag, passa på att njuta av livet och vad som finns framför näsan på er, nej nu tar vi en kopp kaffe och går och lägger oss. MIN dag som väntar innebär MYCKET svarta moln pga. oseriösa hästägare som vi ska ta itu med idag. Kram Fundersam

[cancan]
0

Godmorgon =) Idag ska vi åka till Bollerup och förbereda inför morgondagens riks-utställning… Sen blir det o fixa o feja med hästarna här hemma, så dem blir fina till imorgon.. Får hoppas att vi har tur med vädret imorgon bara, för idag regnar det minsann…

Tittut
0

God morgon!

Somnade i natt till slut, fast jag var vaken långt efter normal tid. Nu väntar spermaprovtagning på John Russ, får hoppas att han går att lura att tömma sig i atrappen.

I kväll tar jag flyget ner till Malmö. Jag skall på annat håll i morgon, men kommer till Riks på söndag. Ska bli spännande.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0

God morgon! Om en stund ska vi åka på safaritur med barnen i Kolmårdens safaripark. Hittade en dator, jippi!! Ha det så gott alla!

vasiria
0

god morgon!

här spöregnar det iaf. igår lånade jag ut en av mina märrar till ett par tjejer som skulle ha som projekt i skolan att köra in en häst. som specialarbete antar jag.. å ena sidan kändes det som en kul grej, jag gillar när ungdomarna är företagsamma och frammåt. men å andra sidan hoppas jag nu bara att det går bra.. fast de hade erfarna människor som skulle hjälpa dom.. men iaf..

ha en bra dag!

Odena
0

God Morgon :) Här är det halvkklart men mycket bättre väder än i går kväll :) Hästarna fick frukost tidigt idag så de kan äta lunch för de skall ju tävla och jag räknar på att det är mörkt när vi kommer hem så då skall dom ha kvällsmat men de blir lite sent så lunch passar bra ;) Nej, nu måste jag ut och packa bilen :)  Ha en bra dag :)

Teja-Bea
0

Idag vet jag faktiskt inte vad som händer… VA? Mitt schema är öppet!! Det händer ungefär lika ofta som en komet drar förbi! *rita kors i taket*

Vi får se.. retushera alla bilder från helgens trav och utställning, städa hemma, ut till stallet.. det lutar nog åt et sistnämnda! ;)

Här i eskilstuna regnar det om vartannat. Men molnen hänger tunga över stan. Lite regn som gör gott, tycker jag.

Ha en kanonbra dag allihop!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

VeronicaP
0

God morgon  här regnar det inte just nu i allfall, idag ska jag ta och tvätta Mary och Hälge så de är fina till Riks utställningen i morgon och helst ska jag försöka hinna kolla på Amanda när hon spelar match idag med.

ryttarn
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God eftermiddag!

Håller på att plocka ihop utrustning och sko Monljus inför loppet på Romme ikväll. Håller alla fingrar och tår för att Mickis och Monljus skall få ta sin första seger tillsammans, möjligheten finns, även om det ser tufft ut på förhand….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Tittut
0

Jaha, det blev som jag befarade. Bara tanken att betäcka ett sto när vi stod och tittade på, och jag höll i snöret, tyckte gammelman var befängd. Han gjorde ett litet försök men något störde honom, och vad det var vet nog bara han. Han avbröt försäket innan ha ens lättade från marken med frambenen. Vi får leva i ovisshet ett tag till. Förhoppningsvis kan veterinären komma hit och försöka provta hemma istället. Man skall nog inse att man inte lurar gamla hingstar så lätt…

Som mycket riktigt Pernilla påpekat för mig, så får jag nog ta och pallra mig till Bollerup på lördag och inte på söndag om jag skall få se några russ.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriQveiar
0

Gdmorgon, eller rättare sagt eftermiddag. Här regnar det i mängder. Jag försöker vara lite duktig inomhus också, och inte bara hålla på med hästarna. Står i bullbak, vilket hör till ovanligheterna….Vidar kommer att visas på Jälla istället för på GM i Eskilstuna. Han fick 40 p på vår inofficiella utställning den 29 juli. Då ska vi även visa Meiram och Beatricia. Dagen före åker vi till Enköping och visar Bläcku och Andromeda. Den 22 augusti viasr vi Seist Juoni (e: John Russ 422 u: Jolli 4181) på föruttagningen i Sigtuna.