Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 837 ggr
NovaRoll
0

God morgon 9/8

Hopas att ni mår bra och har fått ert morgonkaffe. I dag vill /önskar jag mej regn, det är så torrt här så det skulle friska upp lite och kanske skulle det börja växa i hagarna då det stannade upp för en stund, målet i dag är en skön skogstur med tre av ponnierna och ett ev dopp i sjön + att det börjar bli dags att byta hage. Önskar ALLA en njutningfull torsdag med trevliga inslag….Skrattande

Oj, tänkte mej inte för, men är det för ALLA att skriva en liten "god morgon"? jaja nu är det gjort. Ha det bra idag.

Anna-Uppsala
0

Men stopp lite nu - man kan väl inte skriva en godmorgontråd för nästa dag redan 27 minuter över midnatt?!
Jag tycker det börjar gå lite väl mycket tids-inflation i de här trådarna, faktiskt!
Är det inte bättre att skriva en "Godkväll"-tråd så här dags på dygnet?
:)

NovaRoll
0

Kan man inte sova så kan man inte och man måste tänka på dom få som kliver upp alldeles strax för att dra till jobbet som typ min gubbe, för han kan ju inte vara den ända  på denna sidan jordklotet som har knepiga arbetstider Oskyldig

amandahandersson
0

Godmorgon världen! 

Nu är jag uppe ovanligt tidigt! Igår sov jag till klockan 13:00….. Snacka om att vända å dygnet.

Aja, man har ju sina skäl när man är uppe tidigt.

Idag åker jag, min shettiskille Norrskenets Jupiter, mormor, morfar och min lillsyrra till Sundsvall (60 mil enkel väg) för att tävla två lopp imorgon.
Ikväll ska vi se på trav på Bergsåker, fina lopp, och imorgon blir det stan och tävla senare på kvällen. Hoppas såklart en en trevlig Sundsvalls-tripp :)

Idag åker även min Razmus från Uppsala med en hästtransportsfirma. Imorgon kommer han hit! :D TYVÄRR är ju jag inte hemma, så jag får vänta ända tills på lördag med att se han ;/ Argh…

Aja, nu ska välla jag dricka upp mitt the och fara till stallet!

Tittut
0

Morrn, morrn!

Idag är det grått på himlen, men vad gör det? Ungarna har planerat in bad som vanligt. De är bara åska som kan stoppa dem.

Jag är lite spänd, eftersom vi ska ultraljuda JRs krångelston idag, och kolla Welinda som verkade ganska nöjd att komma hem igår. Hon trivs bäst hemma, och var tom olycklig i somras när hon fick gå hos grannen på bete. Jag återkommer med resultat.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

vasiria
0

godmorgon!

idag kommer kanske en elektriker hit och fixar köket på övervåningen så jag inte behöver dela kök med mina sommargäster som kommer på söndag. 

anledningen att jag skriver kanske är att jag har lärt mig att hantverkare brukar komma lite när de själva vill, ett par veckor hit eller dit… men det är bara min personliga åsikt..

grått på himlen även här.. hoppas det inte börjar regna, jag hade tänkte köra ett par hästar..

VeronicaP
0

God morgon , här skiner solen och det är varmt , men vi är lovade regn så man får väl se vad som händer under dagen.

juliapettersson
0

Godmorgon!

Känner mig lite smått stressad, snart kommer massören och ger Rosalie en dos. Sedan kommer jag ägna hela dagen åt att packa, imorgon bitti klockan 04.00 åker vi till russens ö för att tävla i 5-årsbaggen. Båda hästarna ska med = 100000 ton packning, förstår inte hur allt ska få plats. Ska försöka hinna köra Golf också, så han inte är som en dynamit imorgon.

NovaRoll
0

Det låter/ser ut som att det ska bli en alldeles normal dag för dom flesta, förutom för dej Julia som jag gratulerar till Kajsa Varg, lite sent men men….håller tummarna för dej när du är på ön Flört naturligtvis gäller det alla ni andra också som ska över eller redan är/bor "over there".Som sakt hopas på MYCKET blixt och dunder men först och främst REGN.

#4 och #5 det går nog bra Skrattande tänk positivt, stavas det så???

juliapettersson
0

Tack Ingrid!!

Odena
0

God kväll :) Här på Gotland är det kvällssol men idag har inte varit en kul dag med sabbotage i natt på gården men vi håller på att fixa det :( Men nu måste jag ut och ge pållarna kvällsmat är lite nervös för imogon är det tävling :)

Tittut
0

Jaha, fyra kollade ston och fyra tomma efter gammelgossen. I morgon väntar spermaprovtagning och koll…. jag håller tummarna att det inte är stendött. Jag hade hoppas på några år till.
Som tur är var Welinda dräktig på 20 dygn efter Micklas, så han verkar funka som han skall i alla fall. Trots att han springer världsrekord och har sig.

NovaRoll
0

#11 Ny dag i morgon med friska tag

#10 Har varit i din situation med jävulskap, här med klippta staket, syrabränningar, knivskärningar, allmän röra + inte minst påsättning och det är INTE kul vi skaffade en STOR hund och sen har det varit lugnt peppar, peppar…….

entill
0

Neej vad trist, Liselotte! Jag som hade hoppats på att få låna honom… f*n oxå.

Tack för det fina kortet på TP, förresten. Fin artikel i Ridsport också, även om tryckfelsnisse varit där och pillat bort ett K i TPs namn.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

Tittut
0

Kanske är det för att jag känner mig lite nedstämd jag inte kan sova så här dags. Jag som alltid somnar innan jag blundar normalt sett.

Jag återkommer med vidare rapport i ärendet i morgon. Det kanske fans någon annan mening med att skicka Welinda till annan hingst. Med tanke på hennes ålder är det nog bra att hon fölar så länge hon tar sig lätt. Första försöket den här gången också.

VeronicaP
0

#14 Men i år verkar det har varit krångligt med dräktigheterna , i allfall i runt mina trakter.
Kan ju vara så att gammelman har någon infektion, borelia eller annat som påverkar han med. Så ge inte upp ännu ;-)

NovaRoll
0

Kämpa på!!!!jag beundrar er ALLA !!!!