God Morgon 8/8
Idag känns det skönt fick in ca 6 ton bra hö igår nu finns det bara plats för ett lass till på skullen Fick en fundering i går hur många gånger hanterar man samma bal hö tlls den åker ut på dyngkärran? Det kanske finns någon os-klass för kärringar i uthållighets lyftning då ska jag ställa upp! Nu börjar betäknings stona åka hem ska skicka hem två idag och uterligare två till helgen det blir så tomt i hagarna skulle behöva 10 små hästar till som åt upp allt bete i hagarna jag har tydligen för många beteshagar Nuhar jag skrivit alldeles för mycket Ha det gott och ta vara på dagen ni där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God morgon!
Om en stund skall jag åka och hämta Welinda och Povel som har varit hos Micklas på betäckning. Vi skall ultraljuda gänget i morgon, få se hur det ser ut.
I kväll blir det troligen att ta ut gammelbilen och åka en tur med familjen. Det är veteranbilsträff i Sigtuna, kan bli kul.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

godmorgon!
jag har lite samma problem, alltså för mycket gräs för lite hästar.. skulle behöva ha någon egen variant på lojstahed här på somrarna..

God Morgon. . . Sommaren varade inte länge det varade bara två dagar för nu är det molningt och grått =S Idag skall man åka och byta ett armband som har gått sönder i knäppet men får se om jag hittar ett annat :)
God Förmiddag! Nu funkar datorn bättre! I dag är det medeltidsmarknad som gäller, vi har av tradition en marknad här i socknen varje medeltidsvecka, stadsborna kan behöva sniffa lite lantluft…….Har bakat en massa ugnstrull, ni anar inte vad det är????? Rågbullar av surdeg med salt fläsk och lök inuti, går åt som smör! Ha en bra dag, solen kommer på Gotland, jag är helt säker!

Maggan du får spara en tills jag kommer ner i nov har alldrig hört något dyligt skulle vara kul att smaka
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Solen nöskiner och fögglera ilvröler i träna….
Idag blir det Sunne vattenpark för vår del… Göra minsta möjliga på mesta möjliga tid… typ
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Godmorgon! Idag ska jag försöka vara ute mycket i det fina vädret, ska köra lite häst och börja packa inför tävlingarna på bergsåker på fredag:)

Förmiddag på er mina Russvänner!
Jag har precis fått lite bilder från Valters framgångar i Norge! Nytt banrekord 2 dagar i rad! Vad säger ni om det va?!
Han har redan gått bara 2-sek från sitt svenska rekord! Jag är en sååå stolt matte just nu!!
Stallet i em. Köra Pirita en sväng. Vi måste banta bort utställningsmagen!!
Ha en bra dag allihop!
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

God eftermiddag här skiner solen ännu i allfall och hett som attan är det. Jag har precis skickat hem ett sto som är ultrat och färdigt , skönt när de börja trappa av.
Ja jag skulle gärna skicka iväg ett gäng småttingar till någon med bra bete *S* här har det ju regnat så mycket så gräset har stannat i växten hm.
#8 Grattis Bea kul när de *gamle* får visa att de är bäst fortfarande *ler*
Gof eftermiddag!
Idag har vi satt vagn på vårat 2 årssto (e Jucent ) för första gången..! Det gick verkligen jätte bra. Hon är så duktig o lättlärd =) Nu i eftermiddag ska vi hämta hem ett lass hö..
Jag har haft en "ta det lugnt dag", men har ändå hunnit med kantarellskogen (lider nog av svampsyndrom), mataffären och sopstationen. Sen har det flyttat in en familj med en russtravare i grannbyn, så dit var jag en snabbis också. Det är Schak e. Indus u. Allgunnens Gloria. Hälsa så klart på familjen med..
I morgon blir det Kålmården med delfinarium, klätterbana och knata backe upp och backe ned. Ha det så gott!