God morgon 5 Augusti
Godmorgon alla glada Russmänniskor…..
Lite matt efter gårdagens GM med så fantastiska framgångar för Tejas Monljus och hans avkommor lastar vi nu in travutrustningen i bilen för att starta Monljus på Sundbyholm. Bara hoppas att han orkar med detta efter gårdagens alla framträdanden. Det kanske bara är vi människor som är matta efter en sådan dag, får hoppas på det….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

God Morgon och grattis till alla klass segrar med Månis och grattis alla andra det går inte att räkna upp hur duktiga ni var grattis grattis alla. Vilek dag det var fick ansikten på många som skriver på denna sidan det är alltid roligt att veta vilkani är. Dagen igår började ju inte så bra punktering på släpet och domktaften hemma aj aj Men sedan gick ju resan bra och Timpan fick ju bra poäng Kom hem trött kl 17 bra att ta traktorn och vända hö somna framför tv helt utmattad men glad Nu är det en ny dag ska runt de små sedan är det dax för traktorn. Ha en skön dag
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God morgon, efter alldeles för lite sömn igen vaknade man i morse med ett leende på läpparna och större blev det när jag kom ut i köket och såg priserna!!! Tur man har öron…. Blir till att rasta snabeldraken idag och försöka plocka leksaker till sin rätta plats, så länge de nu får ligga där?? Ha en bra dag allihopa.

God förmidag :) Idag skall man ut och köra pållarna och efter gårdagens firande dyker nu solen upp och det är gotländsk sommar :) Idagär det också anmälning till visbys dubbeltrav nästa helg :) Ha en superskön dag :)

God afton! Nu är även jag hemkommen från Sundbyholm. Åkte dit i fredags och har inte varit hemma sedan dess. När alla har lämnat utställningen med sina fina russ återstår många timmars jobb för en lite tapper skara trötta pensionärer (och en duktig tonåring). Allt skall plockas undan och köras bort, det skall städas och illa mockade boxar skall mockas om. Jag lovar, att ni utställare var hemma och isäng långt innan vi rullade ut sovsäckarna i Klubblokalen. I morse gällde det att komma upp i svinottan och flytta på sig innan ponnytravarna anlände. Vi hade ju ett par russ med oss också, och boxar hade vi ju bara på lördagen. (Vi lyckades få behålla boxen till hingsten under förmiddagen). Sedan skulle jag upp i tornet och jobba. 15 dj…a lopp var det idag + 2 kval utan paus. Omstart i så gott som alla lopp! Det är inte utan att man vill spy åt ponnytrav en sådan dag. Dock fanns det några saker att glädjas åt. Vår Troya gick ut i två lopp blev placerad i båda och sänkte sitt rekord två gånger. Vår Scilla var också ute i ett lopp och skötte sig bra, men fick ont i ett ben och fick strykas i det andra loppet. Och vår gamla avelsmärr Charlen lyckades nästan kvala, fattades bara 1,9 sek. Mycket bättre än vi vågat hoppas. Tack Malena!
Nu är jag alltså hemma och nu återstår allt efterarbete. Tömma bilen, skriva resultaten, uppdatera hemsidorna … Det är nog bäst att jag sätter fart.
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~
#4 Jag tillhör ju en av oss som var tvungna att dra hemåt innan allt var fixat och det skäms jag för, men det var ju bara för att Amaretto stod hemma och väntade på käk. Du vet att vi annars hjälper till med det mesta.

#5 Detta var faktiskt inte menat som något gnäll mot någon eller några. Jag har full förståelse för att man vill komma iväg hem efter en sån här dag, och jag tycker själv att det är skönt att få åka hem om jag varit "borta" på utställning. Jag vet ju också att du och din "hälft" brukar ingå i den där tappra skaran, som brukar "röja av" Sundbyholm efter våra tillställningar där. Nu är det nog så bara att åldern börjar ta ut sin rätt, när det gäller oss pensionärer, men samtidigt gör rutinen att det trots allt funkar. Varje gång säger man: Aldrig mer utställning! Men när planeringen drar igång till nästa utställning är man beredd att ta på sig både det ena och det andra.
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~
#6 nej nej nej jag läste det absolut inte som något gnäll men man får dåligt samvete ändå!