Mälarruss & Generalmönstring
Äntligen börjar utställningen och generalmönstringen närma sig! Och katalogen finns ute på nätet - och snart i brevlådan.
Ett fullspäckat schema och massor med hästar! 120 katalognummer finns representerade och jag tror vi kommer att få en riiktigt fin utställningdag med många högklassiga gotlandsruss!
Jag ser fram emot en härlig russdag man bara inte fååår missa!!
Du kommer väl?
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
Katalogen kommer inte att komma i brevlådan…. Den är nyss lämnad för tryck!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Ja, jag får väll släpa mig dit med Monljus 
Ska verkligen bli vansinnigt roligt att få se så många russ på samma ställe. Många som man bara sett på bild får man nu se i verkligheten….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Riktigt spännande ska det bli! Underbart kul att titta på vackra russ hela dagen.
För mig är det en dröm som går i uppfyllelse att ens få deltaga - mitt sto har lidit enormt av eksem och inte haft minsta tagelstrå i mankammen. Idag ser hon ut såhär (tack Horsol!) och ska ut i ringen för första gången sedan hon var två år.
Härligt, jag kommer jag med. Men utan häst. Bara titta hela dagen, härligt!

#3 & #5 Va kul att ni fått bukt på era exemhästar! Vad är hemligheten?!
Jag blev jätteglad när jag läste att Liselott ska fota hela dagen. Hon tar ju jättefina bilder och jag kommer själv ha så fullt upp att jag nog inte hinner fota! Kanonkul med bra bilder hela dagen! Och en bra idé att klassvinnarna får en bild!

GUuuuuuuuuud vad nervös jag blev nu……

#7 hhahaha! inget å vara nervös för! Colt är ju fiin!! Vem ska visa honom?
#5 Vi kommer med Chiraks son, Glöder. Även han kliar sig ibland men bara då han går på kraftigt bete. Tar vi bort honom därifrån slutar han med det efter bara någon dag. Vet inte om man kan kalla det eksem, eftersom många påstår att eksem orsakas av svidknott. I vilket fall ska det bli roligt att få se "pappa". Kommer själv att fota en hel del hoppas jag.

#7 haha jo, ja är jämt nervös! ^^ Mamma ska visa både honom och Tonic tror ja! :P

#10 okej! Då får du till å putsa ordentligt på dem! =)

#10 haha mm! Synd bara att Tonic fått för sig att hon ska skala av manen och svansen!!! :(

själv ska ja me som åskådare.. lite hästskötare kanske men d ska bli kanonkul å se alla hästar, speciellt hingstarna man hört så mycket om men aldrig sett :)
//Mickan

#6, hemligheten är Horsol & MJ! 

#14 har jag inte hört talas om. Jag har inte så stor erfarenhet av exemhästar (bra eller dåligt?!) !!
Är det ett medel som man smörjer in eller?
Kul att Rosalie har sin man kvar!

#15, Horsol finns på bla. Apoteket, applicerar genom att droppa vätskan i mankammen. MJ är en salva som jag beställde från Agge, som man smörjer in.

Men Vidar 521 är ju inte med i katalogen!

Jodå, han hade bara "ramlat bort" i den preliminära katalogen. Han finns med i den katalog som delas ut på plats. Han startar sist i klassen GM1, har fått kat. nr 121
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~

Ska dit med min Ernst Rolf, jätte närvöst då jag aldrig vart på utstälning. Brukar det inte vara Allruondchampionat sammtidigt?

#19 Nä, allroundchampionatet brukade vara i juni, men i år blev det inget. Kanske till ett annat år.
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~

#20 Jättesynd att det inte blev ngt championat i år.. Men det är ju ett hästjobb..
Jag och Monique tränar på i dressyren i alla fall. Hon har blivit jätteduktig och trivs bra i Valters fina sele!!
Lycka till imorgon på Sundbyholm. Vi ses där!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Tror att jag har svättat häst i en timme säkert, blev ungefär lika blöt som Rosalie… Jobbigt det där med boxar, Rosalie har nr 77, men jag vill ju ändå vara på plats vid nio och se GM…

Hej
Nån som kan lägga ut resultat är nyfiken på hur det gick för Guldhagens Barbie :-)

Det var jättekul att vara där. Var där med min Julia o hennes föl Junijus e: tejas Monljus!! :) :D
Hoppas på att få se lite fina bilder sen från de som fotade……:) :P

# hej var och tittade på GM och uts på sundbyholm.. han såg väldigt fint ut i svansen, har själv ett sto med lite knott problem.. du hade använt MJs häst salva.. hur många veckor innan uts började du med det? för det syntes inte tyckte jag att han hade kliat.. Det fanns andra som det syntes mycket mera på.. heej