God morgon 2013-09-07
Godmorgon!
Har tappert slagits med knotten nu på morgonen. Det varma och fuktiga vädret har massproducerat knott i massor, tycker synd om hästarna som har dom runt sig morgon och kväll. Har släppt ihop alla stona nu på morgonen, sex russ och en nordsvensk. Hingsten Drott har fått en egen hage med nordsvensken Kurt som närmsta granne, tänkte prova släppa ihop dom under hösten.
Ha en skön lördag!
Mari / Finns på facebook: Trolldalens Sadelmakeri & Stuteri

God morgon!
Jag tillbringade nästan hela gårdagen på Strömsholm, där jag deltog i seminarium om genetiska sjukdomar för SvRAFs räkning (tillsammans med Liselotte Erixon och Annika Melin). Mycket givande dag med bra föredragshållare, framförallt Sofia Mikko från Husdjursgenetiska laboratoriet i Uppsala - som vanligt kunnig och intressant. Alltid nyttigt att träffa representanter från andra rasföreningar; man blir lätt "insnöad" på sin egen ras.
Idag ska jag fixa litet med staket, och åka iväg och pyssla med unghingstarna som fortfarande går en bit hemifrån. Och så ser jag fram emot resultat från premieringarna i Hjärnarp och Uddetorp Skara.
Igår åkte fine hingsten Marlon S 531 hem till Småland. Marlon har varit här sedan slutet av maj, en jättetrevlig och okomplicerad hingst som det varit roligt att lära känna. Hoppas det blir många fina Marlon-föl 2014!

Här har morgonen blivit lunchtid. Tog en liten sovmorgon i dag med tanke på att i morgon blir det uppgång extra tidigt då vi åker till Östersund för att dottern ska tävla. Har fodrat och vattnat hagar nu på morgonen i strålande solsken och kring 20 grader. Är så härligt.
Nu blir det en tur på marknaden, ett måste om man är Hudikbo. Ska titta på programmet om Matilda på Tv 4 kl. 17.00 och jag tycker ni ska göra detsamma 🙂 hon är även med i direktsändning vid 15 tiden från V75 direkt. Handlar om en otrolig tjej som kämpar på.
Ha en bra lördag!