Varför sån taskig plats för generalmönstring/utst?
Vill inte vara gnällig, men det känns som att det inte var meningen att hamna där vi hamnade med visningsplatsen. Var det tänkt att vara inne på innerplan av travovalen som sist? Kan inte tänka mig att det planerades att knalla runt i stenhörnan utanför området… 
Vi var väl ändå flera som fick det besvärligt med oskodda hästar??
Men, annars fungerade det bra. Jättetrevlig tillställning, TACK till alla arrangörer!!

Jag var inne i ring 2 o visade mina….Med gräs/sand som underalg så funkade det jättebra fastän att de inte är skodda. Iaf så gick det bra för oss, o jag tyckte att gräs o sand måste vara det bästa underlaget…men jag vet ju inte..kanske inte var lika bra i ring 1?? eller…?
Utställningen flöt på väldigt bra o allt var bra tyckte jag :D :)
Utställningen var från början planerad till 5/8, i morgon alltså, men vi blev tvungna att byta dag då det lades in ponnytrav den dagen. På lördagar är det träningar på banan=full fart runt innerplan. Så vi fick göra det bästa av situationen. Det har genom åren fungerat att ha allroundchampionatets hoppning där, av dom hoppande russen har inte alltid alla varit skodda , så vi tyckte att då borde det även fungera för utställningen.

Aha, ok. Det är klart att det funkar bättre/sämre för en del. Mig gör det inte så mycket, även om någon poäng rök just på rörelser. Mer trist för de hingstar som skulle visa upp sig på förmiddagen kanske. Det är ju alltid lättare att visa på ett mer jämnt och homogent underlag.

Tycker nog ändå att underlaget var bra även i ring 1. Det är klart att har man hästar som är väldigt ömfotade så kan det nog tänkas att de reagerade, men vi utgick ifrån att om man vet om att hästarna inte klarar omväxlande underlag, har man dem skodda. Visning på gräs är inte alltid optimalt. Där kan skodda obroddade hästar ha problem med halka.
… och vad gör väl någon poäng hit eller dit …, man vet ju ändå att man har bästa hästen
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~