Gomorron 3/8
Det ösregnar!
Har suttit uppe och väntat på "smålänningarna". Var tvungen att möta upp dem för att lämna nycklarna till Sundbyholm. Nu har de i alla fall kommit, så jag kan gå och lägga mig.
Har suttit och roat mig med det roligaste som finns att göra på natten, nämligen Photoshop. Det bidde en lila ros av en gul
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~
Meeeeeeeeeeeeeeen ….. ***sucka!*** Jag som trodde jag skulle få vara först, så här strax efter 06 på morgonen. Ska snart skjutsa yngste sonen till Arlanda, för vidare transport med flyg till Skåne och släkten där.
Ute ösregnar det, och det har det gjort hela natten. Russen ska snart gå in, en kompis tar in dem på morgonen, så får de stå inne och torka några timmar innan det är dags för dagens motion!
Hoppas att ni får en bra dag allesammans! :)

Godmorgon!
Har precis varit ute och tittat till hästarna och släpt ut de som stått inne i natt.
Blir en hektisk helg detta. 4 ponnyer, Trol Twix, Mercan, Lilla Ross Man och Cindy Star, skall gå bygdetrav. Om bara TT tar sig i mål så vinner hon byggdetravsserien för B-ponny. Imorgon blir det GM på Sundbyholm för Monljus och på Söndag skall han springa fort som attan, även det på Sundbyholm. På måndag skall jag sova…..
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Godmorgon! Här regnar det inte idag som omväxling. Håller på att göra klart det sista innan jag ska till jobbet, när jag slutar ska vi åka neråt för att ta båten över till gotland imorgon kväll. Medletidsveckan hägrar, och kanske kan man hälsa på någon bekant på ön också:)
Vi packade till halv ett igår, men nu är det mesta lastat i bussen, ska bli roligt att komma iväg!
Nu är det marsvinsburarna som vill bli rengjorda, sedan är det jobbets smådjur….

God morgon på er alla Ja nu är Gm nära det är bara att hoppas på att allt fungerar med hund och hästvakt hövändare samt väckarklockan ringer 0300 i morgon jag glömde bilen ska också hålla Hoppas jag kommit på alla negativa saker som kan hända. Nu tar vi de positiva jag får ju träffa alla vännar och se bra russ Det är lika roligt varje gång som tur är så kan hundarna åka med hästarna klarar ig själva en dag hyr bilar finns efter vägen Höt det kan ligga i dätta dj… väder som är Så vi syns ha det gott
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God morgon
Har just varit och ultraljudat vårat sto Katrinebergs Indie Och hon var dräktig.
Nu har 8 av 9 ston Betäckta med våran Yes ultraljudats och alla har varit dräktiga, 9:e stoet ultraljudas på måndag "Håller tummarna"
Det regnar även här :-(
God morgon igen!
Jag gjorde ett eget godmorgon för jag hittade ingen.. Måste nog gnugga bort John Blund ordentligare ur ögonen nästa gång….
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
God morgon och lycka till i morgon allihopa som ska till Eskilstuna!

Dan' före dopparedan'…!!
Imorrn gäller det!
Tidsschemat planerat in i minsta detalj!! Jag är nog lite nervös! Jaag?! Som om jag aldrig gjort det gär förut..?!
Idag blir det jobba till 17:00 Sen ut till stallet. Musseron och pirmin ska få åka till sundbyholm redan ikväll. Båda ska badas och Pirmin ska få på sig nya skor. Och så får de sova tillsammans inatt. Hoppas det inte blir allt för sent!
På söndag är det trav.. Pirita ska få sig en genomkörare innan start i bra lopp. Vi ska bara ta oss runt odiskade.
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Det är nog jag som måste jaga John blund på flykten. Jag missade att skriva datum i rubriken. Går det att ordna i efterskott?
www.vikingponnycenter.se

ellr vadå? Det är ju den 3:e idag! Får skylla på "utställningsstress" De va inget.
www.vikingponnycenter.se
God eftermiddag!
Känner mig helt slut i skallen idag. Har suttit här en bra stund, trots att jag borde göra något annat, men vem orkar?! :-D
Trist och grått väder idag. Hade strömavbrott i morse, men jag vet faktiskt inte om det verkligen berodde på vädret. Var säkert någon miss från GEAB (Gotlands Energi AB), med tanke på hur fort det gick att fixa till.
Har lite beslutsångest inför RIX-utställningen för shetland. Tror inte att jag kommer att åka trots allt. Vi får se, men jag har lite väl fullt upp den dagen!

God eftermiddag. Här regnar de och är kallt… Jag är jätteförkyld och funderar på om man skall hoppa över travet ikväll men då missar man ju Foretta som jag inte sett sen -04… Ja g har precis vart ute och kört Odena & Sippan i regenet så nu fryser man ju och hoppas på att hustet snart är varmt ^^. Nej nu skall jag baka tårtbotten till imorgon då jag fyller år ^^

Är "packad och klar" för att åka på 4-dagars semester. Resrutten kommer att innehålla GM och utställning på Sundbyholm, tre stuteribesök samt ungänge med nära och kära. Ska bli himla kul.
Jaha du, och inte kommer du till mig och hälsar på, elaking! 
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

God kväll (?). Sov till 08.00 idag, kom hem 00.30 i natt, så det var välbehövt. Golf vann faktiskt igår på Örebro, så det har varit glada miner hela dagen! 
På Cissi Ekebergs uppmaning har man idag varit och köpt något exklusivt schampoo för bruna hästar (mitt anti-insekt schampoo dög tydligen inte, hehe…). Så ikväll ska jag gå med Rosalie till grannarnas stall och låna spolspiltan, eftersom vi inte har någon egen, och skrubba bort lite skit inför morgondagens utställning.

Jag kör på Julias linje och säger God Kväll!
Idag har det varit mycket putsande och fixande med utrustning, ska snart ner till stallet och försöka hitta på en häst under ett minst sagt rikligt lager av lera (regnade hela förmiddagen…), han ska starta på natt-travet ikväll var det tänkt! Lopp 11, kommer att starta ca 23.30… Och sen ska man hem fortast möjligt, för att gå upp klockan 6 igen! Siktet är inställt på Hagmyren med ponnyer då. Sova får man väl göra nån annan gång
Tyvärr missar jag utställningen som det var tänkt att jag skulle till, hade verkligen sett fram emot att få visa och framförallt se en massa vackra russ, men ibland blir det ju inte som man tänkt sig…
Lycka Till till alla er som ska vara med!
Och Julia, grattis till segern! Vi ses på Gotland

Tack så mycket Sandra! Ja det gör vi!! Men du får inte köra om mig i Baggen
Var ska ni bo?

#15 Grattis till segern han ser jättefin ut på kortet :)
Här har det varit så skönt väder idag! Hoppas att det är början till en bit sommar innan hösten kommer!
Lycka till alla som ska på utställning i morgon, själv ska jag jobba, men ser fram emot resultat och en massa bilder. Fota på, ni som ska dit!

#18, tack!! :)