Då var hösten här? Klippning och lite pladder
Javisst är det lite höstkänningar?
Mitt fina lilla russ har gjort så stora framsteg de senaste veckorna och det är verkligen en fröjd att rida henne. Börjar även hitta lite form i galoppen även om det är jobbigt.
Men jag tycker att hon har börjat flåsa ganska mycket och kom på idag att det kanske är dags att ta tag i det och klippa henne! Hon har ju väldigt kompakt och tjock päls som redan börjar bli lång nu. Hon är ganska frusen av sig på vintern vilket gjort att jag inte rakade henne förra vintern men hon var inte varit igång lika mycket som nu. Hur gör ni? om jag rakar henne nu känns det som att vinterpälsen ändå kommer hinna växa ut ganska mycket innan den "riktiga" vintern kommer. Men nu på sensommaren/tidig höst känns den tjocka pälsen lite onödig.
(hm ja det kan ju vara den lite runda sommarbetesmagen som självklart ställer till det oxå ;))
Jag hade planer på att ställa ut henne i somras men det blev inte av, vi får se nästa år :)
Fick iallafall ställt upp och kört min första Pay & drive, jag trodde att hon skulle reagera på det något färglada hindrena som var inklädda i tyg men inte. Så duktig! Fast kusken glömde vägen :o
Sen har jag hoppat henne en gång och det gick bra, har ju varit lite skeptisk då jag är ringrostig inom hoppning och sen känner jag mig lite stor ibland. Men tycker det gick över förväntan. Hon är ju ganska bra att hoppa på då hon inte överhoppar sig så det är ganska lätt att följa med.
Ja det var lite pladder och allmänt svammel om min fina lilla ponny! Vad har ni ägnat sommaren åt?

Jag klippte mitt russ i söndags! Då hon är under hårdträning var det nästan ett måste med hennes tjocka päls! Lär låta det växa och inte klippa igen förrän efter årsskiftet ;) Kul med framsteg, ni ser fina ut!
//Mickan
Tack :)
pälsen ser inte så tjock ut vid första ögonkastet men när man tar i den så inser man att den är flera cm lång och väldigt kompakt.