Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 908 ggr
vasiria
0

Godmorgon 1/8

godmorgon!

igår började jag köra en av mina fölmärrar, det var så länge sedan jag körde ett russ att jag hade glömt bort hur kul det är! jag tror hon får gå en liten försiktig sväng med vagnen idag oxå..

StuteriSolo
0

Godmorgon i vårt avlånga land!

Här har det regnat ännu mer, och väderutsikterna är strålande, regn fram till fredag, och seedan sol. Vi åker till gotland på lördag, så vårt ensilage får nog bli gröngödsling istället. Vi får slå resten när vi kommer hem och plasta in, annars är det kris med vinterfoder…. Jag ville ju ha lägre närinsvärde i gräset….

Det kom 40 mm regn igår, så några hästar har inte blivit motionerade.

Idag blir et jobb hela dagen, så det är nog bäst att fnatta iväg och göra något NU.

Odena
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God eftermiddag :) Idag har man bakat bullar jag fyller ju årpå Lördag :) Nu tror jag sippan har återhämtat sig från premieringen eller så håller hon på för jag ser ut genom fönstret och hon ligger på sida och Odena också :P Hårdvilning ;)

Ha en bra dag allihopa :D

juliapettersson
0

God eftermiddag! Här blåser det bra, solen är dock framme. Hästarna står inne i stallet, så ohyggligt mycket broms ute idag.

Asagard
0

God eftermiddag!

Sitter här nyss hemkommen från jobbet. Lite trött måste jag erkänna då jag fastnade fullständigt framför TV:n i går kväll. Men det är bara till å fortsätta. Ska försöka sparka upp Robban från soffan också, så ska vi gå ut och fixa med ny hage till pållarna. :-D

Ha en bra dag allihop!

Nitro
0

Godmorgon (eller eftermiddag)!

Idag ska jag ut och köpa ett träns till Pigge som han ska ha på utställningen på lördag. Ingen aning om ifall jag ska visa med nosgrimma eller inte, vad tycker ni ? Glad

Odena
0

#5 Jag tycker du skall visa utan :)

entill
0

# 5. Jag tycker du skall prova både med och utan, sedan tar du det DU tycker är snyggast.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

Teja-Bea
0

God eftermiddag!

Sitter just nu och räknar minuterna tills jag får sluta jobba. Sen bär det av till Enköping. Ska hämta Monique där. Hon är färdigbetäckt med Micklas. Och förhoppningsvis dräktig..!! *håller tummarna*

Det är fullt i hjärnan varje dag med planering inför helgen. Det kommer bli en hektisk, men ooh så rolig lördag!!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

SigneK
0

Oh, en lyckad dag Cool Som ni kan se i rapporten från Hjärnarp premieringen. Jag är SÅ nöjd med mina små guldklimpar!

Men för en av katterna blev dagen mindre lyckad, för den hittade vi med bruten rygg, det var grannens elake hund som hade varit framme Ledsen Så det blev att åka till veterinären och avliva kattstackarn. 1300 kr för att det var efter kl 17. Va!

#1 Ska ni till medeltidsveckan? Det ska vi med! Vi kanske syns då, vad roligt Glad Vi ska sjunga på gatan hade vi tänkt….

Asagard
0

#1 och #9 Ha så skoj bland alla galna turister. Själv håller jag mig på behörigt avstånd på södra delen av ön, även om även jag varit turist en gång i tiden och uppskattat allt spektakel. :-)

Impulz
0

#1 #9 Vi åker till Gotland på tisdag!Skrattande

Mixie
0

#1 #9 #11 vi åker på onsdag :D

//Mickan

juliapettersson
0

…och vi åker på fredag! ;)

Nitro
0

#6 & 7 Men jag kan ju verkligen inte bestämma mej :(

ryttarn
0

#14 Tror pigge passar bäst utan….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Nitro
0

#15 Okej. Försökte få Fredrik, pojkvännen, att säga vad han tyckte. Det första han sa var att stackars Pigge såg bögig ut utan nosgrimma. Tack för den Skrikandes

entill
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kan man se skillnaden med och utan, men jag antar att det inte ändrar inställning hos de flesta, oavsett om man är för eller emot nosgrimma.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

Anna-Uppsala
0

Ibland kan det vara rätt bra med nosgrimma, för den hjälper onekligen till att hålla tränset på plats och munnen stängd, om man har en busig/stressad/upphetsad häst som studsar omkring och gapar!

Själv brukar jag visa utan, för jag tycker hästen ska vara "så naken som möjligt". Å andra sidan skulle jag väldigt gärna vilja fläta Hjördan, men det får man ju inte, så det är väl för all del lite motsägelsefullt … ***muttrar***