Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettallmänt
Läst 752 ggr
nika85
11

Underbara gotlandsruss :-)

Tänk vilken underbar ras detta är, det fina och mångsidiga gotlandsrusset.
Jag är så glad över vår fina ettårshingst som kom till oss i november som sexmånaders fölunge från Lojsta.
Tålmodigt står han snällt stilla när barnen håller på och pysslar, kommer ofta fram och gnäggar och hälsar i hagen, alltid lika positiv och nyfiken på allt konstigt vi människor tar oss för.
Tänka sig att en fölunge född i "vilt" tillstånd anpassar sig så fort till sin nya miljö.
Varje dag förundras jag över denna trevliga häst vi skaffat oss. Det är bara början på en livslång vänskap mellan honom och vår familj.
Jag håller alla tummar för att han får vara med oss i många år till.
Och det kan jag säga - detta är absolut inte sista russet som kommit till oss ;-)

Tusen
0

Så roligt att höra att du är nöjd med ditt russköp. Ja, vi är många som fastnat för denna underbara ponnyras. En stor häst i liten förpackning som passar alla åldrar.🙂

Lycka till i fortsättningen.

noraahlin
1

Åh vad roligt, jag har själv köpt mitt första föl från lojstahed iår, kan inte vänta tills hon kommer hem i november! :)

Vimlan
0

Köpte min första lojsting i våras. Det blir inte den sista här heller! Så sjukt trevlig att hantera och lugn och trygg i alla situationer han presenterats för hittills!

http://jagochminbagge.blogg.se

Sa-An
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har fyra lojstingar här hemma och det kommer nog att bli fler! Två födda-10, inkörda och otroligt lugna och trygga, två födda -12, kom hit i juni, i stort sett ohanterade, nu är iaf den ena väldigt trevlig att hantera, den andra kommer det att ta längre tid för men det kommer!