Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 562 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 31/7

Sista dagen i juli, var tar tiden vägen egentligen???? Här har jag vaknat till ett mulet norrbotten, vårt ensilage ligger kvar på backen och vi hoppas på att kunna pressa imorgon fm om gräset är bra än.

Vi hämtade hem Myria igår, hon är dräktig med Allgunnens Yes, beräknad fölning 28/5 enl. ultraljud. Ska bli spännande!

Myria var väldigt glad att komma hem till sina kompisar, det blev en hel del spring i hagen, nu är det sex ston som äter upp gräset.

Jag ska jobba idag, och sy klart Saras klänning hade jag ätnkt mig.

bubbe
0

Oj, oj! Idag verkar alla sova länge. Jag brukar inte sitta vid datorn den här tiden, men blev väckt halv 7 av att syrran ringde och sa att några av hästarna var på rymmen. Suck! Och de som fick ny hage igår…

Chirak-96
0

Morrn morrn, är folk trötta eller har ni börjat jobba?  #1 trist med rymlingar, jag har sluppit det än så länge i år (peppar peppar) men det brukar bli minst en gång om året.

Jag börjar bli nervös inför utställningen på lördag nu, det var så länge sen jag höll på med det där. Hoppas jag kommer ihåg hur man gör.

Teja-Bea
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sitter här på jobbet. Men har mest hästarna i tankarna! Det är noggrann planering som gäller inför lördagen. mååånga hästar att visa! =)

Igår blev Hults Pirita ultraljudad, men gott resultat! Hon är dräktig med Micklas. Det blir nog speed i den avkomman!!

I eftermiddag blir det resa till stallet igen. Ett 3-årssto (grulbrunt från Rungegård) ska kollas om hon är brunstig. För hoppningsvis är hon dräktig. Hon har gått hos Musseron i sommar.

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Odena
0

God kväll :) Idag har jag tränat Sippan & Odena det gick bra och jag hoppas på start snart. Sippan kommer då få ett tufft lopp så jag hoppas att hon tycker det är kul att springa ändån =S

Nu skall jag iväg och se på teater i Roma klosterruin :)

[Croneld]
0

God kväll! Hoppas att alla har haft en trevlig dag! Själv har jag kört hem alla hästar idag från grannbyn, där de har varit på minisemester under värsta bromsperioden. Shettisen är UL-kollad idag och är dräktig, kul!

SigneK
0

Gokväll…nu är det mesta packat och klart till i morgon när vi åker på premiering. Hehe, våra får väl pris som premieringens skitigaste hästar, för de har inte badat, det är ingen idé med de leriga hagar vi har nu. Så vi har bara tvättat man och svans på dem.

Har varit och hämta hyrtransporten i kväll, uh, den är så fin, värsta lyxtransporten, tänk om man skulle ha råd med en sådan! Men den koster bara 300 kr att hyra så det betalar sig ju inte att köpa, även om man skulle ha de kanske 50 000 kr det skulle kosta att köpa en.

Håll tummarnar för oss i morgon, vi åker kl 8!

Sov gott alla

juliapettersson
0

Godkväll… Precis klar i stallet. Rosalie fick såhär på kvällningen besök utav en masör som har börjat lossa hennes spänningar i bogen. På torsdag bär det av till Örebro, start i Lilla Kajsa Warg med Golfen.

Asagard
0

God kväll! Sitter här och är superpigg trots att jag egentligen borde sova så här dags eftersom jag ska upp tidigt och jobba i morgon. Är American Idol på TV och hör och häpna, men de spelar Bon Jovi-låtar!!! Whiii! Sitter som klistrad vid TV:n när det inte är reklam. Oskyldig

Sov gott allihop! :-D

karisma
0

God natt har precis  oxå sett American Idol skulle bara kolla vad ni skrivit under dagen har inte hunnit med det förut sov gott

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~