Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 750 ggr
Anna-Uppsala
0

Måndag 30 juli

Vad sjutton - jag är först igen! är det möjligt????
i dag ska jag skicka in anmälan till kvalitets för Hjördis. Gerda får vänta tills nästa år. Hon hinner inte bli klar, så det är bara bortkastat att åka i år. Det är ju så pass dyrt ändå, att det är roligare att åka meden häst som verkligen är redo för det. Gerda får åka på Guldruss i stället! :)
Hoppas att ni får en skön dag allesammans - här skiner solen och det är helt underbart ute! :)

ryttarn
0

Godmorgon all russin älskare…..

I Värmland skiner solen från en nästan klarblå himmel. Idag åker vi ner till Eksjö och hämta Linas nya kärlek, shettis hingsten Gordon Rex. Ska väll även försöka få ihop anmälan till VPFs  utställning i forshaga. Det blir nog Driffi, Monljus och Gordon som vi ställer ut i år.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

SigneK
0

Godmorgon Anna och alla ni andra! Jag är tidigt uppe idag, skulle ringa veterinären och beställa vaccination till lilla Gwen, hon har fått ett litet sår på benet och så är det kanske bäst att vaccinera mot stelkramp. Fundersam Passar inte så bra nu när vi ska åka på premiering på onsdag, och då kanske hon är hängig efter vaccinationen, jag vet inte….men så är det ju inte hon som ska visas upp så mycket heller, utan hennes mamma.

Här blåser det men solen tittar fram, skönt!

Ha en bra dag alla, och LYCKA TILL ni som visar på premieringen på Lojsta hed. Om man ändå vore där och kunde titta på alla fina russ…..

karisma
0

God morgon i dag sen med att öppna datorn. i dag måste jag anmälla till ´centrala avslsvärderinen för hingstar 3-åsrs testen förhandsvisning av hingst  oj hoppas blånboken håller Annars är det skönt solen lyser efter allt regn igår ha det gott alla

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Hej hopp alla glada! Ska strax susa iväg till jobbet, det regnade i morse, och nu skiner solen, kanske vi kan pressa vårt ensilage ikväll????? Ska hämta Myria idag efter jobbet ror jag, annars blir det ett pass vid symaskinen, dottern har vuxit ur sin medletida klänning….

SigneK
0

Nu regnar det…..Gwen blev vaccinerad, stackars lilla, hon blev rädd.

[Croneld]
0

Hello hello! Jag har ringt och bokat veterinären till imorgon, ska kolla lilla shettisen om hon är dräktig. Hon inte brunstat om sen hon var hos hingsten, men jag vill veta säkert.

Nu ska vi ut och fiska en sväng, mamma,pappa och dottern. Hon är en baddare på att kasta med kastspö och igår fick hon en stooor gädda.

Odena
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God eftermiddag. Här har man kommit hem från en blöt premiering och bara hunnit kasta i sig lite mat innan man skall ut och fodra Sippan och Odena som är hungriga ute i regnet. Sippan var jätteduktig på premieringen och flörtade in sig lite så hon fick 39p och en blå rosett till Blåsippa och hon placerade sig 6/14 :) Grattis alla diplom ston idag i regnet på Lojsta :)

SigneK
0

Grattis igen Anna till Blåsipppas fina poäng Skrattande Skönt att det gick så bra.

Hoppas att min treåring också är duktig på onsdag när vi ska på premiering! Hon är så rar, men kan bli rädd ibland om hon inte förstår vad som ska hända……

Odena
0

#8 Haha Tack igen och Lycka till med din treåring :)